Wat is er nieuw

happen naar luchtpompje

• Onderwerp starter Onderwerp starter neon
  • Startdatum Startdatum
N

neon

Guest
Ik heb naast een filterpomp ook een slangetje met staafje in de bak liggen waar belletjes uit komen.
Er wonen momenteel maar 3 vissen in het aquarium omdat er eitjes liggen. Het koppeltje zwemt steeds van legsel naar bubbels. Bij de bubbels plukken ze in het zand en happen ze in de bubbels.
Nu weet ik niet zo goed of dit bij het broeden hoort of er los van staat. Het happen naar de bubbeltjes.
Weet iemand dat?

Dat is geen onderdeel van het broedproces.

Het ziet er een beetje uit als een hond die een beestje in het gras hoort.
Het lijkt wel alsof ze de bellen proberen weg te jagen.
Toch vraag ik er even naar omdat het altijd iets anders kan zijn wat niet pluis is.

Puur voor duidelijkheid, over wat voor vissen gaat het?
Heb je de waterwaarden gecheckt, en zijn deze ok�?

1 meter bak.
Koppel ramirezi met ei
1 kardinaal (normaal 10 stuks)

Heb net de testset gepakt. No2 en no3 een klein tikje omhoog gegaan. (1 kleurvakje beide)
Dus morgen eerste ding, deel water verversen voorzichtig.

De Ramirezi zijn erg mooie cichliden, maar ik zou wel oppassen met de kardinaal, want de Ramirezi kunnen nogal agressief gaan doen (om de eitjes te beschermen). Nu we het toch over de kardinaal hebben, waarom zit hij er alleen bij?

Inderdaad slim om het water te verversen, laat het maar horen wat het resultaat is.

Alleen, omdat deze ene zich niet liet vangen.

Een eigenwijsje dus, die hebben we allemaal wel 🙂

Misschien zien ze de bubbels voor eitjes aan????

Haha john zo ziet het er wel uit.
Het is hun eerste nestje en het mannetje weet niet zo goed wat hij moet doen.
Omdat het vrouwtje druk bezig was het mannetje aan het werk te zetten, zat ik naast het aquarium te zwaaien om de kardinaaltjes weg te houden. Zodoende deze na een paar uur over te hebben gezet naar een andere bak. Eentje wilde niet mee.

Voorzichtig 45% van het water vervangen. Straks even meten.
bubbels uit gezet om te zien of ze naar het oppervlak zouden gaan, maar dat doen ze niet.

Weet je hoe hoog de no2 nu is?? Water verversen zal ook weer stress opleveren denk ik dus altijd lastig om af te wegen wat nu wijsheid is denk ik.Maar dat is goed gegaan begrijp ik.
Vaak zie je dat de eerste nestje niet goed gaan omdat de ouders nog moeten leren hoe en wat. Toch is het altijd wel leuk om te zien en ik hoop dat je toch wat jongen zal overhouden.

20160822_124119-1.jpg

Ik ben de hele druppeltest doorgelopen. Ook Fe gedaan (doe ik nooit)
En dit is het resultaat
Flesje aqua en flesje kraan
Al zou ik willen dan kan ik er nog geen paars van maken. Het is meer bruin en ik vermoed tussen de 2 en 2,5

No2 0.1
No3 0.5
Ph 7.5
Kh 4/4.5
Gh 4/6

Edit: misschien wel handig.
kraanwater, 1 catappa, ph min

Dat is een erg geringe hoeveelheid no2 en dat kan niet veel kwaad zolang het niet blijvend is of erg lang durend. De Fe is wel erg hoog want aan zo n 0,2 heb je al voldoende.
Draait deze bak al lang?? De no2 is erg laag en ook het aflezen is een kunst 😉.

Enkele weken geleden leeg gehaald en bodem van grind naar zand vervangen.
De ph was een paar dagen geleden nog 6.8/7 dus ook die is wat gestegen.
Fe ga ik eens naar kijken hoe ik dat omlaag kan doen

Ik heb net nog eens zitten kijken. Denk dat ik gewoon een gekke vis heb.
Het is een blauw staafje van 10/15 cm wat tegen de achterwand op de bodem licht. Komen bubbeltjes uit.
Mannetjes ramirezi gaat daar voor hangen en probeerd echt de bubbels te vangen.
Je kunt het vergelijken met onder een appelboom gaan staan met je armen in vang houding en dan zodra een appel valt hem proberen te vangen.
Zo hangt deze vis voor het staafje. Heel gefocust en als er dan een grote bubbel vrij komt dan schiet hij er opaf om hem te pakken.
Links rechts links rechts links recht, ja bubbel, hap 😀

Heel apart! Maar lijkt me wel komisch om te zien 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan