Ik heb het bakje waar ik steeds de jonge larfjes in verzameld had leeg gemaakt. Dit omdat ik enerzijds plaatsgebrek heb. Ik heb nog 3 blauwoogjes, dus als ik nu niet ga voor eigen kweek heb ik straks geen meer.
Bij het leegmaken heb ik alles grondig uitgezeefd op zoek naar teken van leven. Dit heb ik gevonden. Iets heel klein, wat niet echt meer de karakterestieken van een hara jerdoni bezit. Bij de larfjes had ik wel dat idee. Vooral door de lange zij-vinnen en de snorharen.
Dit visjes heb ik overgezet in de kweekbak, bij de goerami's, met het idee dat het badis badis was. Alleen bleef het visjes echt constant op de bodem. Wat wel kan voor kleine visses, om zich in de bodem te beschermen tegen roofvissen. Niks meer van gezien tot nu.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat dit geen hara is maar een sewellia.
Ja zot he.
Ik heb al nog sewellia jongen gehad. Deze hebben in het begin geen karakteristieken van de sewellia, deze komen met de ouderdom. Maar de kleuren zijn onmiskenbaar. Sewellia lineolata.
Bij een volgende filterversing zal ik het dan ook eens wat anders aanpakken. Elk jong heeft eiwitten nodig, maar sewellia ook groenvoer en vooral zuurstof, daarom dat er maar weinig overleefde in een kweekbakje met enkel een luchtfltertje. Dus ik zet een van mijn kleine bakjes op als hillstream kweek.
oja er zijn foto's.
Ze zijn niet van goeie kwaliteit, en er wordt dan nog eens ge-foto-bomb-t door 1 van de 100 goerami's in dit bakje. Maar voor een beestje van 0.5cm vind ik dit wel ok genoeg om toch op het forum te zetten.
Het leukste van alles is dat dit jong dus afkomstig van eigen kweek sewellia's. Niet van de oude bak, waar het koppel ook nog steeds voor nageslacht zorgt, maar dus kleinkinderen daarvan. Alleen zit ik nu met de vraag, laat ik de azi� bak zo of verander ik het bestand om meer jongen over te houden...