Wat is er nieuw

harde bodem van pur/schuim maken

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Ik zou graag een bodem willen maken van pur en of schuim. De bodem wil ik maken op een dunne plexiplaat waarbij in ik ook enkele planten bakken wil maken.

Gebeurt dit op de zelfde manier al je zelf een achterwand maakt en wie heeft er tips om te voorkomen dat de bodem gaat zweven.

of je legt op de plexiglas plaat eerst wat stenen (kalkvrij) en je spuit daaroverheen pur.
Al weet ik niet of je pur zo in een aquarium kan doen zonder dat er epoxy overeen gaat. maar daar kunnen anderen dan weer antwoord op geven.

of je legt op de plexiglas plaat eerst wat stenen (kalkvrij) en je spuit daaroverheen pur.
Al weet ik niet of je pur zo in een aquarium kan doen zonder dat er epoxy overeen gaat. maar daar kunnen anderen dan weer antwoord op geven.
Er is een bepaalde soort zwarte pur die speciaal voor vijvers is, die kun je gebruiken zonder te coaten. Touch 'n foam landscape, heet het.

Bedankt voor de info

Gaan vissen daar niet aan snoepen dan?

Denk het niet. En al zouden ze het willen, zouden ze niks binnen kunnen krijgen. Behalve L-nummers, misschien.

@kimielco Kijk hier had ik ook een vraag over, welilcht heb jij een antwoord. Ik heb net piepschuim gekocht en ga er mee aan de slag voor een achterwand. Nu heb ik ook tegellijm (nu nog poeder) gekocht om er tegenaan te smeren. Dit geeft denk ik wel een mooi 'rots effect'. Nu weet ik niet zeker of ik dit wel/niet moet bekleden met epoxy. Ik lees dat het MOET, maar "The King of DIY" op youtube zegt dat als je een paar dagen veel waterwissels doet en je ph weer normaal is, dan is het ook goed. Dus ik twijfel, wat is jou idee?

Als je inde buurt van Rotterdam woont mag je nog wel 2 platen piepschuim komen halen voor een paar euro 🙂. Anders weet ik ook niet wat ik er mee moet.

De epoxy is tegen het vrijlaten van chemicaliën maar ook om ervoor te zorgen dat je echt een harde bovenlaag krijgt.

Ik heb even gegeken na Touch 'n foam en op zich is het wel mooi spul om er een bodem van te maken. De foam kleurt wel na het drogen naar donkergrijs, maar ik zou tijdens het droogproces de foam kunnen bestrooien met wit fijn filterzand.

Op welke manier kan ik foam glad strijken

Zoals het er nu naar uitgaat zien plak de achterwand op een plexiplaat. De plexiplaat is iets smaller als de bodem i.v.m. de 3D achterwand. Als plak gebruik ik aquarium kit. Als bodem gebruik ik een BTN achterwand.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan