Wat is er nieuw

Hardnekkige alg van stenen verwijderen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joost Lint
  • Startdatum Startdatum
J

Joost Lint

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben van het weekend mijn bakje aan het opruimen omdat ik er op het moment geen tijd voor heb om er voor te zorgen.
De stenen die erin hebben gelegen wil ik bewaren maar ze zitten onder hardnekkige alg. Ik heb geprobeerd deze met een harde en een zachte borstel te verwijderen, ik heb er kokend water overheen gegoten en toen met een borstel geprobeerd eraf te krijgen, ik heb ze een dag in een emmer met groene aanslag verwijderaar gelegd, heeft ook niet geholpen. Het lukt me wel het alg weg te schrapen met een mesje maar dit zal dagen duren.
Iemand een idee hoe ik het alg makkelijker van de stenen af kan krijgen?
Bedankt.
 
steen goed koken, goed afkoelen
dan gewoon aquarium in, je ziet het alg wel gewoon, maar na 2 dagen in je aquarium is het alg weg
 
Even een ideetje:
Koop je een potje van die anti-alg in de winkel, leg je de stenen in een sterkere oplossing te weken dan op de verpakking staat.. Ik denk dat het dan wel moet lukken 🙂
 
Als het lukt.
Hier nog een heel kanaal,met groene stenen.

Puur natuur.
O,hoort erbij????
 
Ok, ik heb van Tetra Algumin en Algizit gekocht. Beide gemengd met water in een emmer en daar de stenen in gelegd met een lucht steentje erbij (krachtige beluchting was aan te raden stond er op de verpakking). Nu maar een paar dagen wachten, ben benieuwd of het helpt. 🙂
 
Een maandje laten weken in OO-, gedemineraliseerd of gedestilleerd water. zitten geen voedingsstoffen in, dus algen sterven af, na een maandje haal je de stenen er uit en vallen de algen er vanzelf af.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: denken moet je niet teveel doen hoor met dit weer
      Terug
      Bovenaan