Wat is er nieuw

Hardnekkige kaamlaag

• Onderwerp starter Onderwerp starter kraikkonen
  • Startdatum Startdatum
K

kraikkonen

Guest
Hallo beste iedereen,

De laatste weken blijf ik maar last houden van een terugkerende witte olieachtige kaamlaag. Mijn bak is 54 liter en ik ververs iedere week circa 25%. Ik heb mijn filter niet vaker uitgespoeld dan normaal dus het lijkt me geen bacteriebloei?

Ook heb ik niet in de bodem omgewoeld. Wat kan nog meer de oorzaak zijn?

M'n waarden lijken ook gewoon normaal.

Voer eens wat minder vlokvoer wil vaak wel helpen. 🙂

Probeer voldoende opervlakte stroming te generen. Dan moet het zo weg zijn. Als het nu te erg is, dan kun je evt. met een keukenpapiertje het oppervlak af deppen. Meestal met voldoende stroming aan de oppervlak komt het niet terug.

hier heb ik ook een last van gehad.
ik heb mijn stroming wat meer naar boven gericht waardoor er meer beweging kwam.

Kaamlaag op wateroppervlakte - Visaquarium

De meest voorkomende kaamlaag heeft een olieachtige substantie op het
wateroppervlak. Het zijn afgestorven bacteri�n wat aan de wateroppervlakte drijft
.
www.visaquarium.nl/a/kaamlaag-op-wateroppervlakte

Hang er een zuurstof steentje in.
Krijg je ook werveling in het water.

Eerst afdeppen,met keukenrol.

Bedankt voor alle reacties.

Het klinkt heel eigenwijs, maar eigenlijk alles wat geopperd wordt heb ik al gedaan. De uitvoer is naar de oppervlakte gericht en zorgt voor een flinke rimpel. De keukenpapier truc heb ik ook geprobeerd maar wou niet echt werken.

Misschien dan toch minder voeren maar ik voer al sinds ik dit aquarium heb met alleen droogvoer en heb dit nog nooit gehad. Dus ik snap het niet echt.

Kan je niet een oppervlakte afzuiger erin hangen,met extern filter?
Eheim?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan