Heater gaat niet hoger dan 22


M

Muffin0761

Guest
Mijn heater gaat niet hoger dan 22 graden. Ik heb 25 nodig. Iemand tips?
 
Hij staat maar 4 uur aan, kan het dat hij s’nachts nog hoger gaat of kan dit niet? Ik heb namelijk niet zoveel geld
 
Hij staat maar 4 uur aan, kan het dat hij s’nachts nog hoger gaat of kan dit niet? Ik heb namelijk niet zoveel geld
Je stelt een heater in op de gewenste temperatuur en laat hem dan 24/7 aan staan. Dan schakelt de heater automatisch in en uit.

Mits je een regelbare heater hebt gekocht...
 
Ook de ruimte waar je aquarium in staat heeft invloed op de werking van je verwarmer.
Is deze verwarmd?
Gemiddeld gezien heb je 1watt verwarming nodig per liter aquariumwater.
Maar in een koude ruimte (die 'snachts bvb maar 10°meer is) zal je daarmee niet toekomen.
 
Ik heb een 54 liter aquarium, de heater is 50 watt en kwam bij de filter en het aquarium. er zit nu ongeveer 30 liter in mijn aquarium want ik bereid hem voor voor mijn nieuwe dwergklauw kikkers. De temperatuur moet voor de kikkers op de 25 liggen. Nu alleen niet hoger dan 21. Zou een filter van 100 watt goed zijn voor 30 liter? Zou het dan 25 graden halen?
 
Zou een filter van 100 watt goed zijn voor 30 liter?
Heater bedoel je.

Maar, wat bedoel je nou met dat je dat ding maar 4u aan hebt staan? Stond ie 4u aan op moment van schrijven of zet je dat ding maar 4u per dag aan en verwacht je dan wonderen?
 
Wat belangrijk is is dat de heater om te beginnen goed onder water is dus kijk daarbij ook naar de lengte van de (thermostaat?)heater en de waterhoogte. Een heater van 50 watt is genoeg voor 30 liter. Afhankelijk van het merk kan er wel verschil zijn. Temperatuur van de ruimte, koude ruimte, kan van invloed zijn.

Bij mijn garnalen bakje van 30 liter heb ik een staafverwarmer van 100 watt in een koude ruimte.

Is de bak eenmaal op de ingestelde temperatuur houdt de heater de temperatuur op het ingestelde. Iedere keer als je hem uit zet moet hij extra werken om de gewenste temperatuur te bereiken. Dus gewoon aan laten staan dan springt hij af en toe aan.
 
Om je een indruk te geven, deze van 100 watt heb ik. Lengtes staan op de 2e afbeelding.
 
Mijn heater staat niet genoeg onderwater, want mijn aquarium is maar half gevuld. Mijn heater zit ingebouwd bij mijn filter. Ik kan hem ook niet qua temperatuur veranderen: ik koop denk ik een sterkere van 100 wat die wel volledig onder water komt te staan.
 
Als die in je filter zit; dan gaat er gewoon water langs. Zo niet, dan zou je zowel filter als heater stuk draaien binnen no-time. Als ie teveel herrie maakt, is je filter niet geschikt voor jouw setup. Een niet te regelen heater zie je niet veel, weet je heel zeker dat ie niet te regelen is?
100 watt is redelijk overkill voor 30 liter of die bak moet op de tocht in een koude ruimte staan, 50 watt zou zat moeten wezen.
 
Zou het schadelijk zijn om een 100 watt op 25 graden in te stellen? Deze heater komt namelijk evht niet verder dan 21. Verder niks mis mee, filter draait goed. Maakt ook geen geluid alleen het water dat terug in de bak gaat omdat de filter wat hoger dan het water ligt. De filter & heater zaten namelijk standaard bij mijn aquarium, hier een linkje: https://www.bol.com/nl/p/starter-li...0K8NpXaD6HlNTbKPhF0MIRgCU6FkbFrRoCg_8QAvD_BwE
 
Dat kan heel goed. Je loopt alleen wel het risico, als hij een keer kapot zou gaan, op vissensoep. Bij zo'n hoog wattage zou ik voor een temperatuurcontroller gaan kijken zoals een inkbird.

Of kikkersoep eigenlijk.
 
Ik heb een 54 liter aquarium, de heater is 50 watt en kwam bij de filter en het aquarium. er zit nu ongeveer 30 liter in mijn aquarium want ik bereid hem voor voor mijn nieuwe dwergklauw kikkers. De temperatuur moet voor de kikkers op de 25 liggen. Nu alleen niet hoger dan 21. Zou een filter van 100 watt goed zijn voor 30 liter? Zou het dan 25 graden halen?
Je heater zou voldoende moeten zijn maar hoor je niet aan en uit te zetten. Er zit als het goed is, en als hij bij het gekochte aquarium zat waarschijnlijk, voorzien zijn van een thermostaat die je op de gewenste warmte zet. Dus in jouw geval op 25 graden. Wat je met een filter van 100 watt bedoeld is mij niet duidelijk.
 
Zo ziet de heater eruit, geen thermostaat toch?
 

Bijlagen

  • E797AE37-4F9A-41A2-977B-08A7D06ADDEE.jpeg
    E797AE37-4F9A-41A2-977B-08A7D06ADDEE.jpeg
    307.6 KB · Weergaven: 103
  • 5C90DD93-2A32-4924-AA2E-58B517D3A820.jpeg
    5C90DD93-2A32-4924-AA2E-58B517D3A820.jpeg
    296.2 KB · Weergaven: 102
Ik heb even op internet gekeken en deze info gevonden over je aquarium. De staafverwarmer is vooraf ingesteld op 25 graden. En is er eentje van 50 watt inderdaad.

Ik zou het dus eerst doen met wat je hebt en een gewone thermometer erbij plaatsen in de bak voor extra controle.

 
Super bedankt! 25 is perfect, staat idd een thermometer naast die geeft ook 25 aan. Zou dit in de avond als de temperatuur in deze kamer daalt ook hetzelfde blijven? Het is de nacht wel meer dan 15 graden hierbinnen
 
Zoals gezegd, de temperatuur wordt automatisch geregeld. Er kan een afwijking zijn van 1 a 2 graden maar das gewoon.
 

Terug
Bovenaan