Heaters monteren/wegwerken


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Beste leden, ik was benieuwd of iemand tips heeft voor het monteren van heaters.

Mijn bak een rio 450 heeft nu 2 heaters, een eheim jager kan onder water boven de bodem op de achterwand enkel wil ik een mooie achterkant erin maken, hierdoor kan dit dus niet met de zuignappen..

De vraag hiervoor is hoe dit wel goed te doen.

Hiernaast kan ik de juwel heater op de heater zijkant plakken enkel vraag ik me ook af hoe je dit het beste kan camoufleren?

Zag ook ergens dat men een stuk achterwand iets van het glas monteerd met afstandblokjes en hierachte de heaters zet, maar dan block je naar.mijn idee een hoop warmte
 
als je een potfilter hebt is de mooiste oplossing om een nieuw verwarming aan te schaffen die je tussen de slangen van je filter zet (buiten je bak dus)

1618847768716.png
 
als je een potfilter hebt is de mooiste oplossing om een nieuw verwarming aan te schaffen die je tussen de slangen van je filter zet (buiten je bak dus)

Bekijk bijlage 323848
Bedankt voor de info enkel zoek ik tips voor de bestaande situatie, alles nieuw kopen is natuurlijk altijd een eenvoudige oplossing enkel dat is voor nu even geen optie
 
als je een potfilter hebt is de mooiste oplossing om een nieuw verwarming aan te schaffen die je tussen de slangen van je filter zet (buiten je bak dus)

Bekijk bijlage 323848
Daar moet ik wel even bij opmerken dat de getoonde stromingsrichting verre van optimaal is.

water-circulatie.jpg

Bovenste plaatsje is FOUT, onderste plaatje is GOED.

Met dank aan @Sanneke80 voor de tekening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar moet ik wel even bij opmerken dat de getoonde stromingsrichting verre van optimaal is.

Bekijk bijlage 323849
Bovenste plaatsje is FOUT, onderste plaatje is GOED.

Met dank aan @Sanneke80 voor de tekening.
Hartelijk dank, dit heb ik inderdaad vaker gezien en wordt het uitgangspunt. Wat betreft de heaters dacht ik de Jager op de achterwand onder in het midden en de juwel naast de in/uitlaat
 

Terug
Bovenaan