Wat is er nieuw

Heaters op Aquatlantis Horizon 150

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Beste leden,

Ik heb op moment 2 heaters op mijn Horizon 150.

ik heb een zwaar vermoeden dat het overkill is.

1x de Schego 300 watt
1x de Schego 200 watt

Volgens mij kan mijn bak met 300 watt ook uitkomen.

Mijn vraag is dan ook, klopt mijn vermoedens ook?

Dat klopt, afhankelijk van de omgevingstemperatuur wellicht zelfs de 200watt.

Dat klopt, afhankelijk van de omgevingstemperatuur wellicht zelfs de 200watt.

Lastig te zeggen. maar ik zou met 300w dus makkelijk uitkomen?

Vaak adviseert men 1W per liter maar dat zal ook van de omgeving afhangen. Ik heb op de Fusion van 330 liter de bijgeleverde 300W.

Ja makkelijk.

ik verwarm mijn 200-220liter bakken met 100watt van 19 naar 25graden.

als die 200watt voldoende is (dat merk je snel genoeg door het gewoon te proberen) dan zou ik die gebruiken.
waarom? mocht die om wat voor reden dan ook op hol slaan, kook je minder snel je vissen dan met een zwaardere wattage.

Nu is het wel zo dat normaliter wat overkill geen kwaad kan want dan slaat ie eerder weer uit als de temp is bereikt maar ik denk ook dat je met de 300W wel kan volstaan.
Als de mijne aanslaat dan krijg ik met 300W telekens de schrik van mn leven :DD 😉

Hmm beide is een optie, maar ik denk dat ik dan de 300 laat en de 200 eruit haal en die in de fusion 100 plaats. daar zit nu een superfish is met een inkbird. 🙁

Ja makkelijk.

ik verwarm mijn 200-220liter bakken met 100watt van 19 naar 25graden.

als die 200watt voldoende is (dat merk je snel genoeg door het gewoon te proberen) dan zou ik die gebruiken.
waarom? mocht die om wat voor reden dan ook op hol slaan, kook je minder snel je vissen dan met een zwaardere wattage.

Als extra aanvulling zou ik hier bij op willen merken dat de effectiviteit per merk soms aanzienlijk kan schelen. Op een kleinere bak had ik een tijdlang een 100 Watt heater van van SuperFish die minder werkte dan een vervanging van Eheim van 50 Watt! In een Juwel Rio 180, bruto 180 liter, zit trouwens standaard een 200 Watt heater.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan