Heb ik nou een vis vermoord?


Guppeman

Well-known member
Lid geworden
13 juli 2018
Berichten
1,571
Leeftijd
59
Gisteravond: check.
Vanmorgen: Check.
Vanmiddag: Na het verversen van het water Pietje, het Endler guppemannetje... Weg.....
Nergens meer te vinden.

Ik tap het water in een gieter, gieter gaar=t leeg in de wasbak in de keuken, in de afvioer van die wasbak ligt een zeefje.
Geen Endlerguppemannetje gezien.
En toch zit Pietje niet meer in de bak....

Schuldbewuste nightmares are coming???
 
Kan toch niet zo snel?
Om een uur of tien gevoederd en gezien en om een uur of 13:00 water vervangen en niet meer te vinden.
 
‘t Is natuurlijk wel een heel klein visje…ligt-ie toch niet in een hoekje in je bak?
 
Klein visje in een klein bakje.
Het is met vijf minuten geheel doorzocht.

Misschien heeft ie wel zo'n Harry Potter capeje....
harry-potter-invisible.gif
 
Ik heb dit ook een keer meegemaakt, het enige verschil is dat in mijn geval het visje al erg ziek op de bodem lag en uiteindelijk onvindbaar werd. Overal gezocht maar nooit gevonden, en dat in een paar uur tijdsverschil. Ik denk dat guppen toch vrij snel dode visjes kunnen op eten helaas.
 
Tja waar Pietje is dat is dus de vraag nu. Misschien een zoekactie in de buurt op poten zetten?
Maar ja het is altijd rot als je een vis zomaar kwijt bent.
 
Ik denk dat ik een Amber Alert ga aanvragen.
Of is dat overdreven?😔
 
Nou nee want het is een dierbare vis dus dan moet je toch wat proberen. Misschien zwemt ie wel in de omgeving en zien mensen hem:eek:
Ik heb een keer met de hele buurt gezocht naar een van mn twee Nemo s maar niks gevonden en achteraf lag die dood en uitgedroogd onder de rand van het kastje:cry:
 
Ik bedenk opeens íets:
Gisteren ben ik een poosje boven geweest om gitaar te spelen en heb toen niet de achterdeur afgesloten.

Hij is vast gestolen!
Tijdens dit onbewaakte moment is een onverlaat het huis binnen geslopen en heeft hem er gauw uit gehaald.

Kán niet anders.
 
Laat die alert dan maar zitten en spring op je fiets om naar de politie te gaan en doe aangifte van vermissing. Met wat geluk hebben ze een heli vrij die de buurt kan uitkammen of anders met politiehonden:DD
 
Misschien kunnen ze hun speciale vissen rechercheur inzetten die schijnt al meerdere van dit soort mysteries te hebben opgelost
 
Kijk... Kijk....🤔

Met deze tips kómen we tenminste ergens.
 
Omdat er geen lichaam is gevonden is er formeel nog geen sprake van een misdrijf. Moord zal niet bewezen kunnen worden.
Het betreft hier nu een verdwijningszaak.
Omdat je zelf aangeeft vermoedelijk de laatste persoon te zijn die de vermiste heeft gezien zal je wel gehoord worden als getuige.
Met de juiste verdediging kom je er wel mee weg..
 
Van de week is er bij mij een van de laatste 3 visjes doodgegaan. Ik zag hem nog op zijn rug liggen en toen leefde hij nog. Ik had geen tijd om er wat mee te doen, dus heb het laten gaan. Een uurtje later lag hij dood in de bak. Nog een uurtje later was hij weg, zag ik alleen een hoopje slakken, zo snel kan het gaan.
Ik weet dat je de laatste bent geweest die Pietje nog gezien heeft in levende lijve, maar het kan zijn dat je toch onschuldig bent. Ik hoop dat het vysterie ooit opgelost wordt. Het kan natuurlijk zijn dat je over een tijd ergens een dood visje vandaan haalt. Is mij ook overkomen, lag een paar meter van de bak af, dacht dat het een dood blaadje was, maar het was een uitgedroogd visje. Toen met die blauwoogjes was dat. Sterkte! <3
 
Kunne guppen eenzaam zijn?

Matriarch II, Pietje...
Allebei het tijdelijk voor het eeuwige verruild in relatief (want guppen leven maar kort) korte tijd.

Het overgebleven vrouwtje zit nu onder de bos waterpest in de linker hoek van het aquarium maar wat te wapperen met de vinnetjes.
Het was altijd één van de actiefste visjes.
Nu zit ze daar maar wat.
Haar enige gezelschap: 4 roze rouwtetra's.

Ik ben ooit de enige Nederlandse opvarende geweest op een schip met verder louter Engelsen.
Zou ze zich hetzelfde voelen als ik destijds?
 
Denk wel dat ze heel eenzaam is. Arm beestje, maar dit is vlot op te lossen.
Even naar de LFS een mannetje en nog 2 vrouwtje erbij halen. Zal ze binnen now time zijn opgefleurd :smitten:En jij ook want is toch ook wel erg triest dat beestje te laten weg kwijnen. Nog max 2 jaartjes plezier voor jou en het visje ;):DD
 
Ik tap het water in een gieter, gieter gaar=t leeg in de wasbak in de keuken, in de afvioer van die wasbak ligt een zeefje.
Moet je toch maar mee opletten... in sommige riolen leven kaaiman krokodillen hé! Dat is echt wel heel gevaarlijk voor Pietje
 
Denk wel dat ze heel eenzaam is. Arm beestje, maar dit is vlot op te lossen.
Even naar de LFS een mannetje en nog 2 vrouwtje erbij halen. Zal ze binnen now time zijn opgefleurd :smitten:En jij ook want is toch ook wel erg triest dat beestje te laten weg kwijnen. Nog max 2 jaartjes plezier voor jou en het visje ;):DD
Ja nee ja maar....
Aaaagh!
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik wil.😖
Ik wilde de laatste overgebleven dame juist weggeven aan een liefhebber.
 
Moet je toch maar mee opletten... in sommige riolen leven kaaiman krokodillen hé! Dat is echt wel heel gevaarlijk voor Pietje
Dan ken jij Pietje nog niet....
 
Ja nee ja maar....
Aaaagh!
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik wil.😖
Ik wilde de laatste overgebleven dame juist weggeven aan een liefhebber.

Nou lekker dan. Tijdens het verversen laat je Pietje verdwijnen en maak je haar weduwe en nu wil je haar ook nog afdanken en verhuizen :rolleyes:

Wat maken nou 3 guppies uit. Je heb ook nog de roze tetra s dus die 3 meer of minder. Van die mooie moscow guppen zal ze prachtig vinden :thumbs:

Niets persoonlijks en niet dat ik je een schuld gevoel wil aanpraten ;)
 
Die drie guppen maken in die zin wat uit dat ik bezig ben op te houden met de hobby.
(Zie het "jaren van frustratie" topic.
 
Die drie guppen maken in die zin wat uit dat ik bezig ben op te houden met de hobby.
(Zie het "jaren van frustratie" topic.

Goh, zou ik hier dan helemaal over heen hebben gelezen, excuus voor het dilemma ;)
 
Maar je hebt zeker een punt.
 
Hahaha. Ja, dat is waar.
 
Hoe zeggen ze dat zo mooi in Limburg?
"Och erm"?

Daar zit ze dag in dag uit.😢
Dit kan zo niet langer.
Dan maar een vrouwtje erbij.
 

Bijlagen

  • IMG_20210921_190512885.jpg
    IMG_20210921_190512885.jpg
    300.9 KB · Weergaven: 101
Ja, destijds dat ik die kocht werd me ook nog verteld welk ras het was.
Maar dat ben ik helaas vergeten.
Maar die staart gaf de koopdoorslag destijds.
 
Mooi Gup die snel voor nageslacht gaat zorgen als ik het zo bekijk.
 
Hoe zeggen ze dat zo mooi in Limburg?
"Och erm"?

Daar zit ze dag in dag uit.😢
Dit kan zo niet langer.
Dan maar een vrouwtje erbij.

That s the spirit. (y)

Wie weet slaat toch weer de guppy liefde toe :smitten:
 

Terug
Bovenaan