Heb ik nou een vis vermoord?


Volgens mij is het niet echt meer nodig....
 

Bijlagen

  • IMG-20210922-WA0000.jpg
    IMG-20210922-WA0000.jpg
    59.5 KB · Weergaven: 119
In een ander topic vroeg ik mij eens af of vissen gelukkig of ongelukkig kunnen zijn.
Wel ik denk dat ik het antwoord heb.

Op de foto hierboven dacht ik dat ze aan het doodgaan was.
Maar nu, na een week, zit ze nog steeds in dat hoekje.
Eet wel, een beetje, maar scharrelt niet meer door de bak.

Dus concludeerde ik dat ze dat Michelle wel eens gelijk kon hebben en ze inderdaad wel eens eenzaam kon zijn en toog ik vanmorgen naar de aquariumboer voor een nieuwe dame.
De man kon zich haast niet voorstellen dat een gup eenzaam kon zijn en vroeg me hem op de hoogte te houden.

Wel, ik zal hem onderstaande foto's laten zien...

Het is wat moeilijk te zien, maar ze zit constant rechts onder het zakje.
IMG_20211002_114420902.jpg
IMG_20211002_114412929.jpg
IMG_20211002_114401255.jpg
 
Ik denk zelf dat guppen wel eenzaam kunnen zijn. Ik heb wel eens gelezen dat guppen in minmaal groepjes van 5 gehouden moeten worden.

In mijn eerste aquarium had ik er een tijd maar 1 gup in zitten (met een paar andere vis soorten). Toen ik daar meerdere guppen bij deed was ze ineens veel actiever dan eerst, dus wellicht kan het eenzaamheid zijn.

Maar goed die gup hing niet de hele tijd in 1 hoekje dus het kan ook iets heel anders zijn.
 
Nou, om te beginnen is ze stokoud. Bijna 3 jaar.
Dus vliegende baantjes zal ze niet meer trekken.šŸ˜
 
Madame leeft weer helemaal op.
Zwemt weer door de bak,
Bedelt weer om voer en...
Is weer slank.
Ze heeft vannacht geworpen.

Voeren hoef ik even niet.
Ik zie maar twee jonkies tussen de drijfplantjes.
De postnatale abortusbrigade (lees: rouwtetra's) heeft goed zijn best gedaan.

Benieuwd of deze twee het redden.
(Dan kan ik het stoppen met de hobby weer een paar jaar uitstellen....)
 
Nou mooi dat het toch weer goed is gekomen en de tetra s hebben vast geen honger meer.
 
Net nog gekeken.
Die laatste twee zie ik ook niet meer geloof ik.
 
Conclusie gup kan bezwijken aan eenzaamheid.

Super dat je haar toch heb gered (y)

Trouwens nu het stoppen met de hobby toch is uitgesteld heb ik nog wat mooie baby slobbertjes voor erbij. Voor jou gratis op te halen omdat ik zeker ben dat ze dan in goede huize terecht komen :engel:
 
Conclusie gup kan bezwijken aan eenzaamheid.

Super dat je haar toch heb gered (y)

Trouwens nu het stoppen met de hobby toch is uitgesteld heb ik nog wat mooie baby slobbertjes voor erbij. Voor jou gratis op te halen omdat ik zeker ben dat ze dan in goede huize terecht komen :engel:
Dank je wel voor het compliment.
Teveel eer, maar bedankt.

Maar ik bedank op mijn beurt weer voor je aanbod.
Het afbouwen lijkt dan gestopt, maar staat slechts op pauze.
(Vooralsnog šŸ˜)
 
ik heb ook nog wel een stuk of 100 leuke babygupjes voor je :D :D

wel top dat ze uit het dal is. goed gedaan.
 
Dr. Menno Milan. The Gupwhisperer.

Altijd tot uw dienst.
 
Na nog een paar fijne weekjes rondgezwommen te hebben en nog wat kindjes gelegd te hebben (waarvan twee zijn over gebleven) heeft "Oma" dan toch het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld.
Op een paar maandjes na toch nog 3 jaar oud geworden.
 
Dat is zeer respectabel. Bedankt voor de goede zorgen
 
18 september dit topic gestart en 3 maanden later volgt het antwoord op de vraag in de titel: nee.
Het was zelfmoord.

Van de week moest het bakje verzet worden om plaats te maken voor de kerstboom.
Dus het water af laten lopen tot 1/3 van de hoogte en de bak een stukje verschoven.
En wat ligt er tussen de achterwand en de muur op het aquariumtafeltje?
Een gemummificeerd guppelijkje.
Kennelijk uit de bak weten te ontsnappen.

sukkeltje...
 
beetje vijgen na pasen maar school of groepsvissen voelen zich niet eenzaam, ze voelen zich onveilig alleen. Het resultaat is hetzelfde maar er is geen onderliggende emotie, enkel instinct.
 
Ik was dit topic uit het oog verloren.

Maar weer wat geleerd. Geen gitaar spelen bij je guppen of oor klepjes ter water laten.:DD

Denk toch een fijn gevoel dat je "oma" gup nog een paar goede weken heb kunnen geven. Uit dankbaarheid heeft ze je nog wat nageslacht geschonken zodat je toch nog minimaal 3 jaar met je hobby bezig blijf. Is voor iedereen een win-win (y)
 
Zoals misschien wel gemerkt krijgen visjes war ik "wat mee heb" in de loop der tijd een naam bij mij.
In mijn Avatar zien we Matriarch, de oude dame van het verhaaltje hierboven was Oma en het nieuwe maatje dat ik aanschafte voor de laatste weekjes van Oma had nog geen naam.

hidf6ns.jpg

Maar ik den dat Maria wel een goede optie is.
Aangeschaft in september als heel klein visje.
Geen mannetjes in de bak.
En kijk nu eens naar die buik?

Kan ook aan de tijd van het jaar liggen, natuurlijk.
Zo rond de kerst schijnt het wel eens eerder gebeurd te zijn.

Leuk detail: de twee jonge visjes erachter zijn kinderen van Oma.
 
Een eigenwijze dondersteen is het.
Weet precies hoe ze je naar de bak moet lokken in de hoop dat je zwicht en wat voer geeft.
En ze leert het die kleintjes ook nog eens.
 
Een eigenwijze dondersteen is het.
Weet precies hoe ze je naar de bak moet lokken in de hoop dat je zwicht en wat voer geeft.
En ze leert het die kleintjes ook nog eens.
Van stoppen met de hobby komt voorlopig helemaal niets van. Je bent als een spaghetti sliertje om de vinger (vin) gewonden :DD
 

Terug
Bovenaan