Wat is er nieuw

Heb ik wel genoeg keramische pijpjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Polypterus90s
  • Startdatum Startdatum
P

Polypterus90s

Guest
Goedendag,

Ik heb een 450 liter aquarium met 2 filters 1 van 1500 liter met phosvec (hoge Po4 waarde) en alleen keramische pijpjes de 2e is een volledige polijstfilter.

Nou had een vriend de keramische pijpjes gekocht voor me en heb ik 4 pakken erin gegooid (merk superfish). Nu zie ik dat 1 pak voldoende is voor 100 liter water...hmmm... Ik heb 450 liter water en 400 liter goed aan keramische pijpjes.

Is dit heel erg? Zo niet hoe kan ik dit oplossen weet niet of ik zomaar nog een pak erbij kan gooien.

Alvast bedankt

Hoe kom jij aan die hoge fosfaat waarde?
Ceramiek, zolang je ook de helft voor de sponsen en watten houd, waarom niet dan,he.

Ja ik kom er heel lang niet vanaf zware blauwalg epidemie gehad maar dat probleem is aan het oplossen komt waarschijnlijk door mijn visbestand van roofvissen en met voeren van diepvries voer zoals spiering em dergelijke... Is mijn verteld ik ben al meer als een half jaar tegen aan het vechten dit is mijn laatste oplossing de phosvec granulat ik heb indd wat sponzen erin zitten en elke laag watten voor het vuil en de andere filter zitten alleen maar watten in

O,vandaar.

Zou het dan toch een andere oplossing zoeken, want die filters zitten in een mum van tijd ook dicht.

Zoiets als een groot vat, onder of naast je bak.
Kan vele malen meer in.

Bedoel je dat die snel dicht slibt door de phosvec? Zou mijn stroming dan ook niet minder moeten worden

Denk meer van het voer wat niet opgegeten wordt, of het afval, wat ze spuien.
Moet het filter toch ook vettig zijn?

974264_0_82_buiten_filter.jpg

Zoiets...

Ja ik heb ook wel eens zitten kijken om een eigen buitenfilter te maken moet alleen dan nog een motorkop halen

Motor kop?
Op marktplaats staan er genoeg.
Zijn alleen dan hele pompen.

Dit gaat eigenlijk off topic hahahha maar wat bedoel je nou precies

gewoon een echte eigen buitenfilter maken voor de phosvec of
echt alleen maar een eigen gemaakte buitenfilter zonder de 2 buitenfilter die ik al heb

Die 2 buitenfilters voor normaal gebruik. en voor de Fosfaat er 1 bij maken.

Ik weet jouw situatie niet, kan dus ook niet oordelen.
Je kunt ook een staande buis maken, voor fosfaat.
Youtube staan er genoeg.

https://youtu.be/hCDv271jvOw

en nog meer.

Ahh ok nu snap ik het haha

Ja ik heb niet veel ruimte meer heb 2 aquariums in 1 hoek en kom nu al niet meer bij de stekkers haha

Polypterus90s zei:
Ahh ok nu snap ik het haha

Ja ik heb niet veel ruimte meer heb 2 aquariums in 1 hoek en kom nu al niet meer bij de stekkers haha

Stekkerdoos naar voren leggen/hangen.
Altijd zorgen dat je ala minuut de stekkers kan lossen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan