Wat is er nieuw

Hebben Bettas een filter nodig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Ik wil volgende maand een mooie Betta bak opzetten waar een mannetje in komt, maar hebben deze perse een filter nodig als je zelf het water een of twee keer per week ververst?

een filtertje is natuurlijk wel een beetje een stok achter de deur, m��r...

lichtbezette bakjes vol met planten (er zijn zelfs planten die liever ammonium/ammoniak hebben dan nitraat) kunnen prima werken 🙂

Zonder filter heb je stilstaand water, dat is nooit echt goed.

Waarom zou je zonder filter willen? Er zijn ook kleine filters, zoals de Classic 150 of een intern filter, die kunnen zo'n bakkie prima aan.

Met 1 Betta erin zou het kunnen werken zoals Ivo ook al aangeeft. Maar waarom wil je zonder werken als ik vragen mag en hoe groot wordt de bak?
In je bodem zal zich namelijk ook een bacteriecultuur gaan vormen en die zou het wellicht goed aankunnen.

jessicapilon zei:
In je bodem zal zich namelijk ook een bacteriecultuur gaan vormen en die zou het wellicht goed aankunnen.
een h��l wezenlijk punt! :deal:

Nu ik de link van Ivo even aanklik schiet me opeens te binnen dat Miss Poodle ook een bakje heeft zonder filtratie als ik me niet vergis. Het is dus heel goed wel mogelijk, maar je moet wel weten waar je aan begint denk ik. Maar goed dat moet je met alles denk ik eigenlijk wel binnen onze hobby 😉.

Het wordt een bak van 30 liter, en ik wil wel een filter bestellen maar ik kan alleen een filter vinden van 80-100 liter per uur, dat lijkt me wel heel veel. Ik probeer het op internet te bestellen met Afterpay

Ik gebruik in de bakken van 30 liter met 1 Betta de Aquaflow 100 en dat bevalt prima moet ik zeggen.

Die kan 50 tot 100 liter per uur, zou de filter die ik gezien heb dan ook kunnen in de mijne?

Fien zei:
Zonder filter heb je stilstaand water, dat is nooit echt goed.

Waarom zou je zonder filter willen? Er zijn ook kleine filters, zoals de Classic 150 of een intern filter, die kunnen zo'n bakkie prima aan.

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens Fien. Er zijn zelfs mensen die bv de toch echt wel gevoelige Parosphromenus soortjes kweken zonder filtratie.

Zeker ik zou het in principe wel aanraden maar hoeft niet persee.

Afhankel;ijk van de bak in kwestie zal een ruim verversingsregime wle nodig zijn dan.

Heel geschikt voor een dergelijk bakje zou een HMF zijn.

HMF is een mooie oplossing, maar vergt wel de nodige modificatie aan de bak, tenzij je voorgevormd schuim gebruikt. Filter wordt ook meteen een voedselbron. 2 vliegen in 1 klap.

Ik gebruik bij de Betta nu ook de aquaflow 100 en dat voldoet prima.

ik gebruik sponsfilter voor me betta. je krijgt er ook geen kaam laagje en de plantjes doen het er ook goed op (voornamelijk javavvaren). en je betta kan ook geod een schuimnest maken op de water oppervlakte

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan