Wat is er nieuw

Hebben jullie een idee?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoeriD
  • Startdatum Startdatum
J

JoeriD

Guest
Hoihoi
Ik kwm iemand tegen die zich afvroeg welke apistogramma hij nou had gekocht. In de winkel werdt hij verkocht onder de naam Apstogramma ( agassizi ) tefe.

P1TN-OiA3Iq2Ujo2BOjj1dnY0hKGyTHz.png

P1TN-OiA3Iq2Ujo2BOjj1dnY0hKGyTHz.png

Enkele mogelijkheden zijn tot nu toe:

Apistogramma commbrae
Apistogramma taeniata

Wat denken jullie?

Agassizii is het sws niet nee...

Hij komt me vaag bekend voor, maar ik zou niet weten welke soort het is, ik ben dan ook geen apistokenner maar ja...

Mooi is ie wel!

Apistogramma borelli "Opal", tegenwoordig ook wel genoemd als Apistogramma sp. Opal.

Een h��l andere soort, wel wat meer gangbaar in de handel, maar daarom niet minder fraai of interessant.

Die is t dus nie🙂 daar zijn meerdere mensen t over eens. Ook ivm de vinnen etc die niet overeenkomen.

Het gaat waarschijnlijk toch om de apistogramma taeniata

Inderdaad een vorm van de A. taeniata. Mooie vis is het wel.

Kan diegene niet terecht bij de LFS om te vragen van welke leverancier ze komen?

Hij had schijnbaar daar al door dat t niet klopte. Ook daar kwamen ze er nietuit welke soort dit was. En weet niet of ze dat gedaan hebben🙂

Heb je ook een foto van het vrouwtje (liefst in broedkleed) of van een gestrest mannetje? Vooral de stippen kunnen dan veel vertellen.

Reeks foto's te vinden op hutbarsche.info: Apistogramma (cf.) taeniata "Igarape Acu"
Vooral foto nr. 5 is best overtuigend.

Maar zoals Jelle terecht aangeeft: (strepen)patroon is een goed houvast bij Apistogramma's.
Een borellii of borellii opal is dit inderdaad hoe dan ook niet.

Ik heb er verder geen fotos van. Hij zegt wel dat hij de horizontale strepen wel eens laat zien. Hij heeft ze ook pas een week zegt ie. Hoor m er ook verder niet over eigenlijk. Er zitten ook meerdere koppels apistos( agassizi en cacas) in zijn bak.is geloof ik uit mn hoofd 1.50x60x60

Maar thnx voor t meedenken🙂 geloof wel dat hj er van overtuigd is dat het de taeniata is🙂

JoeriD zei:
Ik heb er verder geen fotos van. Hij zegt wel dat hij de horizontale strepen wel eens laat zien. Hij heeft ze ook pas een week zegt ie. Hoor m er ook verder niet over eigenlijk. Er zitten ook meerdere koppels apistos( agassizi en cacas) in zijn bak.is geloof ik uit mn hoofd 1.50x60x60

Maar thnx voor t meedenken🙂 geloof wel dat hj er van overtuigd is dat het de taeniata is🙂

Ik heb nooit meerdere soorten Apisto s in 1 bak gehad maar is het dan niet zo dat die onderling gaan kruisen?

Het is ook niet bij mij hoor. Het is bij iemand anders die ik tegen kwam bij een aqua groep op faceboek. Deze zit er net een week in schijnbaar dus lijkt me dat hij nog niet gekruist is met een ander. Al weet je dat natuurlijk nooit zeker

Het is van de resticulosa-complex.moeilijk de varianten te onderscheiden van deze soort,ze gelijken te goed op elkaar.kan een A.'taeniata' zijn.

Dit wad een andere reactie. Maja lijkt er idd sterk op dat het dus gewoon de taeniata is

Ja dat had ik begrepen Joeri maar ik vroeg me gewoon af of meerdere soorten van de Apisto dan niet zullen gaan kruisen. Dit zal ongetwijfeld nog geen kruising zijn 😉

Haha ok sorry🙂 ben niet zo helder meer vandaag na alle ellende deze week.
Maar daar ben ik idd ook wel benieuwd naar of die mogelijkheid bestaat. Lijkt me haast wel tot de mogelijkheid te behoren. Alleen wat zou er dan uitkomen.

Maar lijkt me dar je zouets niet zou willen. Ik niet in ieder geval. Zelfde als je tegenwoordig steeds vaker ziet van mensen die endlers laten kruisen met gewone guppen. Gewoon lekker de soort/ras zuiver houden.

Ik zou zoiets ook niet willen nee maar als je kennis die verschillende soorten bij elkaar heeft zitten dan vraag ik me wel af of die dan wel of niet gaan kruisen.

Ja dat zou goed kunnen. Ik heb geen idee eigenlujk. Bak is wat dat betreft groot zat maar dan nog.
Zijn geloofk nu dus de
A. taeniata
A. Agassizi
A. Borelli
A. cacatuoides

Allemaal koppels op 150x50x60 ( lxbxh)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan