Hebben mini japonica garnalen een shrimp gaurd nodig?


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,089
Locatie
Gelderland
Op de foto de inlaat die er nu in zit. Is dit veilig voor mini japonica garnalen? Zo niet, wat adviseren jullie?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    143.9 KB · Weergaven: 58
Ik heb blue dream garnalen en gebruik een shrimpguard. De inlaat op je foto verdwijnen ze in.
 
dat korfje is niet veilig, daar gaan ze doorheen.
mini japonicas kweken relatief snel, is dan de vraag, houdt de kweek het bij ten opzichte van het aantal dat er in het filter verdwijnen en kun je er mee leven dat er garnalen worden vermalen in het rotor van het filter.
shrimpguard van ali, kost weinig, is effectief. nadeel is wel dat deze snel vol kan lopen en je wekelijks even schoon moet maken b.v. met slangetje tijdens afhevelen.
 
Misschien is het geen goede oplossing voor de lange termijn, maar ik heb die korf gevuld met filter watten om te voorkomen dat de garnalen erin kunnen. Denk dat ik het in de toekomst wel ga vervangen door een shrimpguard of wat ik pas heb geleerd en voorfilter :)

Tot nog toe lijkt het echter prima te werken!
 
Dat is ook nog een oplossing, echter wel uitkijken dat je filterwatten niet je filter inschieten en je rotor blokkeren. Zelf ook wel is een grove spons eroverheen getrokken, werkt ook maar zul je uiteindelijk ook wekelijks moeten uitspoelen ivm vol lopen.
 
Ik heb er een pantykous overheen gedaan, een sokje. Deze raakt wel na een maand of twee wat verstopt en dan moet je hem schoonwrijven. Ik pak m mee zodra ik t filter schoonspoel. Watten erin vond ik ook een goed idee van een ander!
 
Dat is ook nog een oplossing, echter wel uitkijken dat je filterwatten niet je filter inschieten en je rotor blokkeren. Zelf ook wel is een grove spons eroverheen getrokken, werkt ook maar zul je uiteindelijk ook wekelijks moeten uitspoelen ivm vol lopen.
Daarvoor heb ik het plastic stuk uit zo'n brood klipje geknipt (met aan de buitenkant 2 ijzerdraadjes, maar die we dus vandaag gehaald). Deze dit tussen de kolf en het pijpje als extra zekering.
 

Terug
Bovenaan