Wat is er nieuw

Heel veel ontlasting.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Baxier
  • Startdatum Startdatum
B

Baxier

Guest
Beste Lezers,

Ik heb een account gemaakt op dit forum omdat ik een vraag heb over een van mijn vissen.

Ik heb sinds kort een zwaarddrager in mijn bak zitten. Nu is het probleem dat hij de hele bak vol poept. Elke keer wanneer ik in de bak kijk heeft hij een lange sliert ontlasting achter zich hangen. soms wel 5 cm of langer.

Kan dit te maken hebben met een ziekte of iets met zijn welzijn? of is het gewoon een 'schijt' vis 😀

haha.
Misschien had hij verstopte darmpjes?

Wat zij je water warden?
Kun je ook een foto sturen van je... vis?

PH 7
GH 10
KH 5
CL2 0
NO3 10
NO2 0

Foto kan ik later vandaag maken.

czIyMh0zAh0AD69wX98DRMEDGonECLe5.jpeg

7tpltebxizg.jpg

Hoeveel voer je?

Bedankt voor je reactie,

Ik voer naar mijn idee niet veel. Ik voer om de dag een beetje dat de vissen in ongeveer 4-5 minuten op hebben.

Misschien een klein darm probleem hiu het in de gaten. Anders misschien ander voir if meer afwisselen.

Ziet er niet uit zoals poep eruit moet zien,wat voer je precies?
Die plantjes achterin kan je trouwens beter uit de potjes halen hoor.

De kleuren van mijn foto zijn niet zo best. Daarom lijken de ontlasting en de vis lichter dan in werkelijkheid. Ik voer TetraMin "voer voor alle tropische siervissen". Scherp oog trouwens over de plantjes 😉

Misschien dat onze expert Bart nog komt kijken en advies weet.
Zie nu ook dat de javavaren in de bodem staat,als je deze te diep zet gaat het dood en daarom wordt deze plant meestal op iets vastgebonden.

Baxier. Ik zou meer afwisselen. Geef ook eens wat levend voer. Wij eten ook niet elke dag boerenkool 😉

Bedankt voor de reacties, als je goed kijkt zit de javavaren aan de en stronk gegroeid. Ik zal eens wat ander voer er bij halen kijken of ik dat helpt.

Ik hoop dat Bart nog een advies heeft want ik blijf schoonmaken haha

Baxier,

Je bak ziet er nog aardig nieuw uit, dus ik vermoed dat er ook nog weinig alg in zit.
Een zwaarddrager heeft net als platys graag algen op het menu staan. Ik vermoed dat hij/zij wat groenvoer tekort komt.
Dit kan zorgen dat de ontlasting wat beter wordt.
Zie ook dit over de zwaarddrager.
http://hetnatuurhuis.nl/onze-aquariumvi ... aarddrager

Succes met de hobby.

jacqueline zei:
Baxier. Ik zou meer afwisselen. Geef ook eens wat levend voer. Wij eten ook niet elke dag boerenkool 😉

Die boerenkool is misschien zo gek nog niet. 😳

Ik heb mijn vriendin de taak gegeven om de vlokken te sorteren op kleur. Zo geef ik ze elke dag een andere kleur en andere smaak. :6

Baxier,

Denk niet dat dit bedoeling is. lol. Ze bedoelen echt 'ander' voer.

Ik weet niet specifiek wat je deze vis moet geven, maar de meeste vissen hebben een bepaald menu dat ze graag eten.

En daar moet je dus met afwisselen. Afhankelijk van de vis kan dat zijn bloedwormen, kreeftjes en garnalen, andere eiwitten, gewoon klassiek voer, vlokken, producten met extra vitaminen, algen en andere 'chips', ...

Dus eerst even uitzoeken wat ie moet/mag eten, daarna geef je hem elke dag iets anders van dat lijstje.

Haha Coulibaly,

Dat was ook een grapje 😉

Baxier zei:
Bedankt voor de reacties, als je goed kijkt zit de javavaren aan de en stronk gegroeid. Ik zal eens wat ander voer er bij halen kijken of ik dat helpt.

Ik hoop dat Bart nog een advies heeft want ik blijf schoonmaken haha

O, hebben ze bij jullie de wc dan op slot gezet.? 😉
Of ga jij niet zo vaak? 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan