Heerenveen (NL)-Aquatic-Motion


R

Relexus

Guest
In Heerenveen is een nieuwe aquariumspeciaalzaak, Aquatic-Motion.
 
Opzich een leuk filmpje, maar de bekend youtuber had wat haast om te filmen volgens mij :D (leerschool)
Maar ze hebben zeker wel een behoorlijk aantal vissen zitten daar en een goede uitleg gegeven over de winkel strategie.
 
[SUB]Nu alweer gesloten blijkbaar. Jammer dat er zo weinig winkels in Friesland zijn. [/SUB]
 
[SUB]Nu alweer gesloten blijkbaar. Jammer dat er zo weinig winkels in Friesland zijn. [/SUB]
Tja, ik lees in een online artikel zinnen als 'Ik schat dat we tweehonderd soorten zoetwatervissen hebben. Daarnaast hebben we alles voor de aquariumliefhebber ' en 'Er zijn in Friesland weinig speciaalzaken in aquariums, vissen en toebehoren. Dit is voor ons de reden om met Aquatic-Motion hier van start te gaan '. Klinkt voor mij een beetje als, heel veel passie en liefde voor de hobby, maar niet zo strak qua ondernemerschap.. Neemt niet weg dat 't zonde is dat zulke zaken soms de deuren moeten sluiten.
 
Ja erg jammer dat ze weer gesloten zijn.. Ik bestel alles online want er zit hier geen LFS in de buurt.
 
Zover ik kon zien op internet was de keuze niet reuze en bij de filters was niet veel keus. Maar goed mss was de keuze in de winkel voorheen wel groter en natuurlijk is het jammer dat er weer een zaak ter ziele is.
 
Wie opent er nu ook een aquariumzaak. Het is bijna onmogelijk om te concurreren met de webshops, Hornbach en Pets Place. Je moet je al weten te onderscheiden met iets heel spectaculairs of misschien iets van workshops etc. en dat kost dan weer tijd/personeel. Kortom, ik zou er mijn vingers niet aan durven branden, hoe leuk het mij misschien ook lijkt.
 
Wie opent er nu ook een aquariumzaak. Het is bijna onmogelijk om te concurreren met de webshops, Hornbach en Pets Place. Je moet je al weten te onderscheiden met iets heel spectaculairs of misschien iets van workshops etc. en dat kost dan weer tijd/personeel. Kortom, ik zou er mijn vingers niet aan durven branden, hoe leuk het mij misschien ook lijkt.
Sorry, concurreren met Hornbach en Pets Place mag toch geen uitdaging zijn als speciaalzaak..
 
Sorry, concurreren met Hornbach en Pets Place mag toch geen uitdaging zijn als speciaalzaak..

Blijkbaar wel. Hoeveel speciaalzaken zijn er nog en hoeveel bouw/tuin centra en webwinkels zijn er?
Als je doelt op concurreren in kwaliteit, dan is het niet moeilijk. Maar als we het hebben over financieel concurreren, dan hebben speciaalzaken weinig kans van slagen.
 
Blijkbaar wel. Hoeveel speciaalzaken zijn er nog en hoeveel bouw/tuin centra en webwinkels zijn er?
Als je doelt op concurreren in kwaliteit, dan is het niet moeilijk. Maar als we het hebben over financieel concurreren, dan hebben speciaalzaken weinig kans van slagen.
Appels met peren vergelijken. Een Hornbach hoeft niet rond te komen van enkel aquariumgerelateerde spullen, een speciaalzaak wel. Er zijn genoeg speciaalzaken die het tegendeel van wat je beweert bewijzen.
 
Natuurlijk hebben speciaalzaken vaak meer kennis en spullen in huis maar ja op het gebied van prijzen doen ze vaak niet mee. Nu moet ik zeggen dat de lfs hier wel meegaat met de prijs als je het elders goedkoper kan krijgen.
 
Appels met peren vergelijken. Een Hornbach hoeft niet rond te komen van enkel aquariumgerelateerde spullen, een speciaalzaak wel. Er zijn genoeg speciaalzaken die het tegendeel van wat je beweert bewijzen.

Uiteraard zijn het appels en peren, dat is de hele reden waarom die speciaalzaken niet kunnen concurreren. Dat is ook de reden waarom er maar zo weinig speciaalzaken zijn. En die er zijn kunnen vaak net hun hoofd boven water houden.
 

Terug
Bovenaan