Wat is er nieuw

Heerlijk rustgevend, zo'n aquarium ;)

Nieuw aangeschafte Corydoras panda?

~ Ivo
 
Is normaal hoorde ik.
Deden die c. habrosus van mij ook. Werd me gezegd dat dit wel 6 weken kan duren!
Wordt bij mij nu al minder, na 3 weken.
 
Panda,s doen dat meer dan andere corydoras.
 
Echt?

Onze trilis deded het, de Black Venezuela's ook.

~ Ivo
 
Mijn habrosus deden het maar enkele dagen en maar een paar minuten achtereen.

De trili's die ik van jullie heb doen het trouwens niet, Ivo. Ze zijn rustig aan het scharrelen.
 
Mascha&Ivo zei:
Echt?

Onze trilis deded het, de Black Venezuela's ook.

~ Ivo

Idd ook, maar die blijven dat niet doen. Panda,s blijven dat vaker doen, ook na weken.
 
Heb dat ook gehad met mijn sterbais en aneaus albino, met de albino's duurde het ook een paar weken. Maar zoals eerder gezegd is niet raar.
 
Jones zei:
Mijn habrosus deden het maar enkele dagen en maar een paar minuten achtereen.

De trili's die ik van jullie heb doen het trouwens niet, Ivo. Ze zijn rustig aan het scharrelen.
Ik denk dat het ook wel verschil maakt tussen wildvang en gekweekte vis?
Bij joost zitten ze natuurlijk goed en hebben ze een paar uurtjes in de auto gezeten. Wildvang is dagen onderweg.
 
Inuz zei:
Jones zei:
Mijn habrosus deden het maar enkele dagen en maar een paar minuten achtereen.

De trili's die ik van jullie heb doen het trouwens niet, Ivo. Ze zijn rustig aan het scharrelen.
Ik denk dat het ook wel verschil maakt tussen wildvang en gekweekte vis?
Bij joost zitten ze natuurlijk goed en hebben ze een paar uurtjes in de auto gezeten. Wildvang is dagen onderweg.
De Trili's van M&I die ik nu heb komen ook van Joost.
 
Ik interpreteer het als een soort speelsheid - ze doen het hier met name als ze jong zijn (en deze zijn aan de grootte te zien nog vrij jong, inderdaad nieuw sinds vrijdag). Vaak 's avonds inderdaad. Eigen kweek panda's deden het ook; ik denk daarom niet dat het met reizen te maken heeft; het lijkt een soort levendigheid.

Op oudere leeftijd doen ze het ook nog wel, maar wat minder vaak, bijv. als de uitstroom van de pomp vergroot is, of na levend voer. Meestal samen met een of meer andere cory's - soort synchroonzwemmen.

Ik vind het altijd een erg leuk gezicht.
 
Ik kende het eerst alleen van het afzetten van eitjes (vroegere aeneus), en dacht eerst ook dat ze hier dan mee bezig waren, maar je ziet het verschil wel eigenlijk.
Wel gek trouwens dat panda's dat langer blijven doen
 
Daarvoor zijn ze denk ik nog te jong, maar ik zie het de oudere dieren inderdaad ook wel eens op die manier in tweetallen doen. De keren dat ik eitjes vond, waren ze echter 's nachts afgezet; heb toen niet gezien wat er aan vooraf ging.
 
Jones zei:
De trili's die ik van jullie heb doen het trouwens niet, Ivo. Ze zijn rustig aan het scharrelen.
De trili's deden dat inderdaad in het begin ook (ook niet constant, maar voor korte periodes), en ook in de stroming racen, zo grappig 😛
Dus kan me wel voorstellen dat ze dat bij jou nu minder doen, Jones, want ze zijn al goed volwassen (we hadden ze ruim een jaar geloof ik en ze waren toen zo'n half jaar oud, dus ze zijn al minimaal anderhalf jaar oud, behalve dat hele kleintje, die is misschien een maand of 4 oud en het andere jonkie - die bijna volwassen is - misschien 9 maanden o.i.d.).
Alleen dat hele kleintje racet nog wel eens langs het raam. Doet 'ie dat bij jou ook nog wel eens, Fabi�nne? 🙂

- Mascha
 
Doen ze bij mij ook. Vaak na het voederen als ze uitgescharreld zijn en vol zitten. Nooit overdag, alleen 's avonds aan het begin van de avond.
Het dolle uurtje zeg maar. En ja ik heb een stuk of 12 panda's.
Ze zijn wel grappig, na het dolle uurtje zitten ze met z'n allen in onder en voor een halve kokosnoot. Net een schoolklasje na het gymmen 😀

Mooi bakje trouwens 🙂
 
@ Ivo

Heel af en toe. Tegenwoordig gaat de hele groep verticaal voor het raam lummelen.
 
Bij mijn was er een eigenwijze Cory die dit deed.
De rest chill de gewoon op de bodem
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan