Wat is er nieuw

Helemaal nieuw

Dirk

Member
Lid geworden
12 januari 2025
Leeftijd
41
Onze jongste zoon wilde graag een aquarium voor zijn verjaardag en dus zijn we op onderzoek gegaan, we waren ons ervan bewust dat er wel wat bij komt kijken.
Waar de insteek was een bak van 70 liter op de slaapkamer werd dit na wat bezoeken aan speciaalzaken een minimaal 200 liter bak welke in de keuken komt.
Toen eind vorig jaar ook nog een buitenkansje op ons pad kwam hebben we een zo goed als nieuwe Aquatlantis Splendid 100 gekocht met Biomaster Thermo 350 filter.
Het moet een gezelschapsbak worden en Inmiddels zijn we al voorzichtig opgestart met wat kleine visjes, wat slakjes en garnalen.
Waterwaardes zijn al behoorlijk goed al zijn we nog wat zoekende om de CO2 te verlagen, de planten lijken het wat lastig te hebben, vissen zijn daarentegen erg actief.
Inmiddels er ook achter gekomen dat er veel verschillende meningen zijn over wat wel of niet te doen met een aquarium, dat maakt het niet altijd even makkelijk.

Maar nog veel uit te vinden dus ik zal nog het eea gaan vragen op dit forum.

Grt Dirk

Bijlagen

• thumbnail_IMG_8864.jpg
    thumbnail_IMG_8864.jpg
    649.6 KB · Weergaven: 27
Welkom!
Als je planten het niet goed doen, hoeft dat niet aan CO2 te liggen, maar kunnen er nog andere voedingsstoffen aan ten grondslag liggen. Bovendien heb je het over het verlagen van de CO2, ik neem aan dat je ver hogen bedoelt?
Als je er dieper op in wilt gaan, is het waarschijnlijk verstandig om daar een apart topic bij plantenverzorging over te openen, dan krijg je waarschijnlijk wat meer respons. Ze gaan je dan waarschijnlijk wel vragen naar de specificaties van het licht en de waarden van nitraat, fosfaat en mineralen/sporen en welke plantenvoeding je gebruikt, dus dan kun je dat alvast opzoeken en erbij zetten.
Overigens zie ik dat je de anubia's op een behoorlijk lichte plek in je bak gezet, terwijl die het liever een stuk donkerder hebben.

En over de meningen over wat je wel en niet kunt/ moet met een aquarium: bepaal wat jij (en je zoontje) mooi vinden en ga dan onderzoeken hoe je dat doel bereikt. En daar kunnen we je hier wel mee helpen.

Welkom op het AF.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan