Wat is er nieuw

Helemaal nieuw

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sym
  • Startdatum Startdatum
S

Sym

Guest
Hoi allemaal,

Na 20 jaar kom ik weer terug in de wereld van aquariums. Dit forum is een uitstekende plek om je in te lezen ..en wat is er veel veranderd. Ik moet helemaal opnieuw beginnen. Aankomende zomer ga ik beginnen met een bak van 200x60x60 en ik heb een heleboel vragen, hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen.

Het eerste wat ik nog niet geheel begrijp is de zogenaamde biotoop/sump filter..is dit ter vervanging van een buitenfilter of ter aanvulling? En wat is de meerwaarde hiervan?

Groet,

Sym

Welkom! Een bioloog is een andere manier van filteren, dit wordt veel gebruikt bij grotere aquaria. Hier stroomt het water door verschillende vakken met filtermateriaal waarna het weer terug wordt gepompt in het aquarium.

Staat dan wel Onder het aquarium,he, Sym.
Dus met overstroom, en water Opvoer.

Wat zouden jullie aanbevelen een bioloog of een "gewone"externe filter? Bioloog lijkt mij als beginner iets te veel van het goede nog

Als je ruimte hebt voor 2 externe filters, kan je ze om en om schoonhouden.

Dan heb je tijd om je op een bioloog te orienteren.

Sym zei:
Wat zouden jullie aanbevelen een bioloog of een "gewone"externe filter? Bioloog lijkt mij als beginner iets te veel van het goede nog

Indien het erbij zit of je de mogelijkheid hebt om het bij de bouw als optie te nemen zou ik gaan voor een bioloog. Je hebt een mooi groot filter oppervlakte en het is vrij gemakkelijk in onderhoud.

Ludger zei:
Sym zei:

Indien het erbij zit of je de mogelijkheid hebt om het bij de bouw als optie te nemen zou ik gaan voor een bioloog. Je hebt een mooi groot filter oppervlakte en het is vrij gemakkelijk in onderhoud.

:thumbs:
Gat in de bodem boren,voor overloop.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan