helena slakken


J

jejachmi

Guest
kunnen deze slak etende slakken met elke vis en met garnalen??

vuurgarnalen??
 
ja is geen probleem hoor, heb ze nog nooit een levende garnaal zien opeten... tenzij ze bijvoorbeeld aan het vervellen zijn oid. Maar over het algemeen gaat dit prima. Kan echter niet bij sierslakken zoals appelslakken, die worden ook opgegeten....
 
Goldie83 zei:
ja is geen probleem hoor, heb ze nog nooit een levende garnaal zien opeten... tenzij ze bijvoorbeeld aan het vervellen zijn oid. Maar over het algemeen gaat dit prima. Kan echter niet bij sierslakken zoals appelslakken, die worden ook opgegeten....

Daar zijn de meningen toch over verdeeld....

Inderdaad, gezonde garnalen zijn errug snel en kunnen niet zo snel door een Helena worden gevangen.
Maar ik heb ze er hier wel eens eentje te pakken zien nemen.
hij zat te eten bij een algentablet en ze pakte hem zo, hap! van achteren beet!

Het was een vuurtje en deze kweken behoorlijk snel, maar bij 'moeilijkere' of zeldzamere garnalen zou ik ze niet snel bijzetten.
En die appelslakken ook niet, wat Goldie al zegt.
 
oke heb er vuurgarnalen in..

ze pakken geen bodemvisjes toch/
heb jonge corydoras die zijn miss net 2 cm..


hopen dat ze niet veel garnalen pakken...
 
Nee, die gaan 10 sneller.
En,vertrouw je het niet,DOE het dan niet.
 
Vuurgarnalen kweken snel, dus je zult er niks van merken. Ik heb ze nog nooit een levende (gezonde) garnaal zien eten. De slak is veel te traag. En vissen ook niet.
 
Ik heb ze een keer van een garnaal zien eten.. maar of die toen op dat moment dat ze hem pakte al dood was durf ik niet te zeggen...

Over het algemeen, als je voldoende slakken hebt om te voeren, of restjes, dan zullen ze je garnalen 99% zeker weten met rust laten ;)
 

Terug
Bovenaan