Wat is er nieuw

Helena Slakken

rikkertjacob

Well-known member
Lid geworden
6 april 2016
Goedemorgen allen,

Ik zit te denken om een aantal helena slakken te nemen in mijn 80cm bak maar nou vroeg ik me af hoeveel je er kan nemen voordat het gevolgen gaat hebben op je toekomstige vis bestand. Verder vraag ik me af hoe je het verschil ziet tussen mannetjes en vrouwtjes? Wil namelijk alleen mannetjes of alleen vrouwtjes heb geen zin in honderden nakomelingen die me hele bak vullen.

Alvast bedankt.

Daar kan je er aardig wat van hebben hoor maar is (bijna) onmogelijk om het geslachtsverschil te zien schijnt dus dat wordt lastig.
Is wel zo dat je meestal makkelijk van de nakomelingen afkomt dus moet geen probleem zijn.

Vrouwtjes zouden bredere zwarte strepen hebben, maar hoe duidelijk dat is te onderscheiden weet ik niet. En het is natuurlijk ook geen zekerheid voor geslachtsonderscheid. Maar zoals al gezegd, van de nakomelingen kom je vrij gemakkelijk af

Ook hier geen problemen met de Helena's. Bij mij kweken ze, om welke reden dan ook, wel prima. Er zitten er wel veel in de bak, maar het grootste deel graaft zich in, zodat ze op sommige plekken met name slurfjes ziet.

Het "makkelijk er van af komen" merk ik hier niet heel goed. Er zijn wel wat mensen die er een aantal op zijn komen halen, maar dat gaat soms per 2 of 3. De plek waar je woont kan daar ook mee te maken hebben natuurlijk, aangezien de prijs die ik vraag niet hoog is.

Er zijn wel ervaringen met Helena's die niet zo goed samen gaan met garnalen. Bij geeft dat helemaal geen problemen. Hier heb ik nog niet 1 Helena op een garnaal gezien. Andersom des te meer!

Kortom, de Helena's kunnen prima! Het zijn mooie slakken om te zien, ze zorgen voor minder andere slakken en bij gebrek aan slakken eten ze hier gewoon met de pot mee, waarbij rode muggenlarven de favoriet zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan