Wat is er nieuw

Helena

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ami
  • Startdatum Startdatum
A

Ami

Guest
Hallo forumleden

Ik heb sinds gister een helena in mijn bak gestopt.
Hij glee wel uit mijn handen en belande op de grind.
Kan ie wel hebben toch. Hij is nog maar 1,5 cm.
Maar hij kroop uiteindelijk weg. 5 min later zag ik hem niet meer. Heb niet opgelet waar hij naar toe ging. Laten ze zichzelf alleen zien in de avond misschien? Of moeten ze even wennen aan de omgeving en heeft hij zich gewoon goed verstopt. En kunnen helena's ook ingraven?

Ja hoor die graaft zich lekker in in de bodem. Je kunt hem gerust wat boven de bodem laten "vallen".
Ik zet ze nooit echt op het grint dus.
Ze kunnen wel wat hebben hoor. Zelf zie ik mn Helena hier meestal als het licht uit is en in de vroege ochtend.
Ik zou me er dus helemaal niet druk om maken.

Als ik de bodem schoonmaak en een Helena ligt daar ingegraven, haal ik deze uit de bodem en laat deze verderop in de bak weer vallen. Kunnen ze prima hebben. Met voeren van je vissen worden ze vaak weer actief.

Ok
Ik heb ook andere slakken erin en dacht dat hij binnen een paar uur al op pad zou gaan.

Ik heb ook een zand pad en wilde hem eigenlijk daarop hebben, maar toen ik hem uit mijn handen liet glippen kwam hij door de stroming op het grind terecht.
Werd wel direct onderzocht door mijn cory's.
Hoop niet dat hij hierdoor erg geschrokken zijn.

Vaak als ze tegen bv de ruit omhoog zijn gekropen laten ze zichzelf gewoon vallen,best slim zijn ze want is sneller dan kruipen!

Helenas kunnen idd vrij veel hebben. Schrikken zal ie niet van een corydora want dat is geen natuurlijke vijand. Ik heb ze ook samen gehouden en nooit problemen gehad 🙂

Heb je een foto van je aquarium? Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet 😀

Ja, en wel een beetje veel ook,heb er al denk 50 uitgevist.
Zitten er nog wel 100 in de bak,in alle maten.

Ik gooi ze ook door de bak als ik bezig ben en ze zitten in de weg.
En ook zo van de 1 in de andere bak zijn sterke dieren

Als ze danzen op het glas laten ze zich ook rustig van boven aan de ruit na beneden vallen trouwens

Nou ik zie hem eens per 2 dagen en dan alleen als hij ingegraven is.
Heb wel 2 lege slakken huisjes gezien, dus eten doet hij ook 😉

Klopt! Anentome helena's graven zichzelf graag in. Zie je ze niet meer.... gewoon ff door de bodem woelen en dan komen ze wel weer tevoorschijn.

'k Heb d'r ook tig van in de bakken.

Nou, ik wil hem niet storen 😉
Het zou wel leuker zijn als ik hem af en toe te zien krijg en uiteraard te werk zien gaan.
Inmiddels 5 lege huisjes.

Hoe groot worden die anentome helena's trouwens?

Als je een slakkenplaagje hebt...is 1 helena niet genoeg..ze zeggen..1 helena op 10 liter water.
Een helena valt ook wel eens zelf van het glas af..niks aan de hand..
ze liggen soms ingegraven in het grind..ik heb er zelf 18 en zie er af en toe 2 of 3 op elkaar..tegen het glas opklimmen.
Vind ze wel prijzig..soms kom je ze tegen..rond de 2 euro..ik heb ze voor 3 euro 50 🙁 dure grap..maar wel van m'n slakkenplaaf af...binnen een weekje 🙂 wel de lege huisjes uit je bak vissen..is alleen maar kalk..
Helena's schijnen niet veel groter dan 2 cm te worden.

suc6 verder

De mijne zijn ongeveer 2,5 cm
Ik heb de mijne een hele lange periode niet gezien, ze leken wel verdwenen, maar nu zitten ze weer in een actievere periode. Zie ze zeker om de dag wel op het glas. Heb ze echter nog nooit live aan het werk gezien.

Ik had begrepen dat slakken ook wel goed zijn voor voor de aquarium, troep opruimen en zo.
Heb eerst 1 helena genomen, wil natuurlijk niet dat de helena,s uiteindelijk een plaag worden.

Ik heb mijn helena trouwens voor 75 cent gekocht. Niet bij een dierenzaak.

Slakken wel ja. de rode. De puntslakken houden je bodem goed.
Voer wat teveel is ruimen ze op.
Zoniet ,meer kans op schimmel,en rotting in de bak.

Nu ook helena,s er in, Nou ,is nu ook een plaag aan het worden.

Is er een slak tegen Helena,s?

Nee die moet je houden zijn geld waard zo te zien, 3 voor 50 euro, mensen mensen ik heb ze van mp voor 50 cent

Nee, Desiree. ik heb ze!! voor 3 euro 50 cent. staat er.

Weet je wat ze ook lusten. Gedroogde tubifex.
PLak het onder water vast,komen ze naar boven.

Aquariaan1967 zei:
Vind ze wel prijzig..soms kom je ze tegen..rond de 2 euro..ik heb ze voor 3 euro 50 frown dure grap..
O ik las dit en dacht duur dat is toch niet duur dan waren die van mij per stuk :sorry:

Dan heb ik een kapitaaltje in mijn bakken.

Jullie kennen Dessens in Vlaardingen zeker niet hahaha....duurrr duur duurrrr...maar voor mij het dichtste bij....en hij had en genoeg zitten

BTW.... bij Romberg waren ze ook rond de 2,5 euro stuk....en daar ik geen levend spul via marktplaats koop...tjaaa dan ben ik gewoon wat meer geld kwijt

Tja,bij mij ,0,75 euro. ex.

En,Dessens DUUR? Ja, mag ook wel,Maar,is hij weg,moet jij ook verder weg.
Benzine 2 euro. ...km.
Moet je toch ergens anders heen, wordt ook duur.

Ja ik heb ze net als mijn vuurgarnalen van MP, bij iemand uit delfgauw voor 50 eurocent.
Ik woon dan wel in Delft maar bij Romberg kom ik zelde die hebben te veel mooie dingen en dieren dan kan ik niet meer kiezen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan