Wat is er nieuw

helena's

sander058

Well-known member
Lid geworden
28 december 2015
ik lees dat helena's ook door de bodem gaan en zich niet gemakkelijk/snel voortplanten. nu is het wel een slak etende soort. maar eten deze ook andere dingen? omdat ik ze wel erg mooi vind en ze door de bodem gaan waardoor mijn zandbodem ook deels omgewoeld wordt.

even kort de vraag. kunnen ze in een aquarium zonder andere slakken?

Bij gebrek aan andere slakken eten ze ook resten maar dan planten ze zich niet voort zover ik weet. Ze kunnen dus wel in een slakloos bakje maar het is niet ideaal.

Bij gebrek aan andere slakken eten ze ook resten maar dan planten ze zich niet voort zover ik weet. Ze kunnen dus wel in een slakloos bakje maar het is niet ideaal.

dus als ik de bodem omgewoeld wil hebben kan ik beter voor puntslakken gaan? maar heb geen zin in een slakken plaag.

Puntslakken vermenigvuldigen wel snel maar als je er een voertablet ingooit dan duiken ze erop en dan zuig je ze zo af. Ik heb ze in alle bakken en met niet teveel voeren zijn puntslakken goed in de hand te houden.

Puntslakken vermenigvuldigen wel snel maar als je er een voertablet ingooit dan duiken ze erop en dan zuig je ze zo af. Ik heb ze in alle bakken en met niet teveel voeren zijn puntslakken goed in de hand te houden.

hoe diep gaan ze de bodem in ik ben van plan een bodem te gebruiken van ongeveer 4 a 5 cm

Goede vraag want dat meet ik nooit maar ik heb de indruk dat ze vaak wel in de eerste 2 cm zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan