helialux controller

Mazerga

Well-known member
Lid geworden
15 augustus 2017
Berichten
185
Leeftijd
41
Hallo iedereen. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Helialux systeem met controller.

Hoe lang duurt het eer deze van zonsoopgang naar volledige verlichting gaat? En omgekeerd? Hoe lang duren deze tussenfases tussen de zonsopgang en de middagzon? Is dit een vastgestelde tijd eer de ledjes van 5% naar 60% gaat?


Alvast bedankt beste forumleden!
 
Ik heb me er gisteren mee bezig gehouden, maar ik weet het niet, het gaat vrij langzaam me dunkt :D is de waarde die je instelt bij zonsopgang bijvoorbeeld 5% wit en 5% blauw de waarde waar je mee begint? en dan ga je zo naar omhoog naar de waarde die je uiteindelijk hebt ingesteld?

Dus stel: je start het licht op 12u30 en je zon is op zijn max op 14u, dan is het in 1,5u dat de leds sterker worden? Als jullie me snappen?
 
Dit is het standaard profiel vanaf fabriek. Deze kun je dus aanpassen.

0ED77205-7513-4AD4-A05E-BC2A30DE018B.jpeg


LICHTPROFIELEN
Aan elke weekdag kan een individueel lichtprofiel worden toegewezen.
Ieder lichtprofiel bestaat uit vier op verschillende wijze instelbare dimfasen (morgenschemering, zonsopkomst, zonsondergang, avondschemering) en de navenante tijdsruimten daartussenin (standfasen).
Voor iedere dimfase kan een individueel start- en eindtijdstip worden gekozen, maar ook de te bereiken lichtsterkte van de telkens witte en blauwe LED's.
Tijdens de standfasen - dit zijn de perioden tussen de dimfasen - wordt tot aan de starttijd van de volgende dimfase de laatst bereikte lichtintensiteit aangehouden.
Voorbeeld dagverlichting:
Als de dimfase 'zonsopkomst' bv. om 10 uur met de lichtintensiteit van 100% (wit 100%, blauw 100%) eindigt en de starttijd van de volgende dimfase 'zonsondergang' voor 17 uur is ingesteld, dan brandt de HeliaLux LED in deze tijd (10-17 uur) met 100%.

Voorbeeld nachtverlichting:
Als de dimfase 'avondschemering' bv. om 20 uur met de lichtintensiteit van wit 0%, blauw 30% eindigt en de starttijd van de volgende dimfase 'morgenschemering' voor 7 uur is ingesteld, dan branden de blauwe LED's van de HeliaLux LED in deze tijd (20-7 uur) met 30%.
 
'k ga het bekijken vandaag...
 
Terug
Bovenaan