Wat is er nieuw

Helling bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy101
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy101

Guest
hallo

Ik ben eindelijk begonnen met het inrichten van mijn aquarium. En natuurlijk met de nodige vragen.

Voor een diepte te creeeren had ik gelezen dat je u bodem in een helling moest leggen. Dus bijvoorbeeld vooraan de bak 2 cm en achteraan 4 cm bodem. Is het verschil groot genoeg of moet er nog meer verschil zijn?

Is het ook nodig om met plexiglas te werken zodat de helling blijft, ook na enkele maanden?

Groetjes

2 op 4 cm zou volgens mij wel genoeg zijn ik had vaak iets van 3 en 6.
Wat voor bodem gebruik je? bij zand zou ik zeker plexiglas gebruiken omdat zand na een tijdje vanzelf naar voren zakt.
in mijn bak maak ik gebruik van aquasoil en daar heb ik ook substraat supports gemaakt van plexiglas, staat tot nu toe nog prima, maar dan praten we ook gelijk over wat steilere hellingen 😀

Ik ga pro soil gebruiken van aquatic nature en ook zal er een padje zijn in filterzand. Voor de scheiding ga ik zoizo plexiglas gebruiken

Voor het padje weet ik hoe ik tewerk moet gaan met die plexiglas maar hoe doe je dat dan voor de supports voor een helling?Gewoon midden in de bak van links naar rechts een plexisupport plaatsen?

als het kan helpen, hier is een foto van mijn bak. Middenin ongeveer komt een baantje die naar achter gaat. Met wat kronkels.
En dan nog de soil in helling van 2 naar 4 cm achteraan (of van 3 naar 6 dat zal ik nog wel zien)

image.jpg

Ik ga pro soil gebruiken van aquatic nature en ook zal er een padje zijn in filterzand. Voor de scheiding ga ik zoizo plexiglas gebruiken
Als je alleen een pad van filterzand aan ga leggen is het denk ik niet nodig om plexiglas te gebruiken

Voor het padje weet ik hoe ik tewerk moet gaan met die plexiglas maar hoe doe je dat dan voor de supports voor een helling?Gewoon midden in de bak van links naar rechts een plexisupport plaatsen?

als het kan helpen, hier is een foto van mijn bak. Middenin ongeveer komt een baantje die naar achter gaat. Met wat kronkels.
En dan nog de soil in helling van 2 naar 4 cm achteraan (of van 3 naar 6 dat zal ik nog wel zien)

Bekijk bijlage 48078
Ja je snij kleinere stukken plexiglas en die plaats je inderdaad van links naar rechts, het hoeven er niet veel te zijn.
Vooral bij aquasoil is het niet echt nodig om veel supports te plaatsen aangezien er maar een klein hoogteverschil is, maar meer is altijd beter dan te weinig.

Ok bedankt. En die schotjes zet je die gewoon los in de soil of maak je die vast met iets? Met zuignapjes voorbeeld

De aquasoil blijft best heel goed liggen als je een kleine helling wilt maken.
Een paar kleine lossen tussenschotjes zullen altijd helpen, maar je kan ook werken met wat steentjes of stukjes hout.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan