Wat is er nieuw

Hello!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joff
  • Startdatum Startdatum

Joff

Well-known member
Lid geworden
12 mei 2020
Hallo allemaal. Mijn naam is Joffrey en sinds gisteren ben ik na een onderzoeksperiode ook een aquariaan! Een beginnende dan.
Mijn 70l aquariumpje (de verkoper noemde het nano) staat nu in te draaien. Gisteren was het water gelijk wit.
Ik had gelezen dat dit normaal was toch vond ik het vreselijk.Ook na enige waterwissels bleef het net zo erg. Maar nu na een nacht en ochtend rustig filteren begint het water op te klaren. omdat ik toch nog aan het begin sta van een eventuele carrière als superaquariaan mag ik van mezelf nog makkelijke oplossingen kiezen. Heb daarom veel waterpest in de bak gedaan en wat planten die ik gewoon mooi vind en ik ga eens kijken wat er gebeurd.
20200512_151534.jpg

Bijlagen

• IMG-20200511-WA0005.jpeg
    IMG-20200511-WA0005.jpeg
    102.6 KB · Weergaven: 86
Welkom, ziet er al goed uit!

• Leuk
Waarderingen: Joff
Welkom Joffrey.

• Leuk
Dag 4.
Water is nu vrijwel helder. Vandaag geen waterwissel gedaan.
Planten zijn wel opnieuw gerangschikt. De flow van het water gaf een beweging aan de planten die me irriteerde.
Er hangen nu twee pompen in het water. De 'echte', een externe pomp en een cheapo. Maar het leek alsof die grote niet de witte waas uit het water kreeg. In dat filter zitten ook alleen nog maar de standaard bijgeleverde korrels en blauwe filters.. Of ik had gewoon geen geduld. In ieder geval vond ik het een aardig experiment om de met het aquarium geleverde binnenpompje bij te plaatsen. Daar zit nl wél een koolstofilter in.
Feit is dat het water binnen een dag één dag zo helder is als nu.
Wel een beetje overkill twee pompen en ik haal de interne pomp er morgen weer uit. Dan doe ik ook nog een waterwissel en dan maar hopen dat de bacteriële biologie een beetje op gang komt.
Ik zag dat het filter van de externe pomp al stukjes dood blad en worteljes opzuigt.
Oja . Sommige plantjes geven tekenen van groei. Ik zie witte wortels verschijnen en nieuwe scheutjes aan de makkelijke plantjes.
De mooie planten gaan het wel moeilijk krijgen. Die zijn deels boven water opgegroeid en gaan waarschijnlijk blad verliezen . Nu staan ze nog mooi.

20200513_234242.jpg

Laatst bewerkt:
Welkom Joffrey, ook namens mij. Ziet er leuk uit.
Volgens mij zie ik een JBL spraybar aangesloten.

Een paar vragen, witte waas.
Heb je de "korrels", ik vermoed witte poreuze balletjes, van tevoren gespoeld? Heb je het grind(?) gespoeld?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Klopt! Het merk is jbl e702. De balletjes heb ik idd niet gespoeld. De spraybar vind ik nu nog te groot. Daar wil ik later een mooier gecamoufleerde oplossing voor.
Bedankt voor de reacties ?

Welkom op het forum!

• Leuk
De witte waas komt van de balletjes. Ik zou fijne filterwatten extra toevoegen, gebruiken in het filter voor het fijnstof..

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan