Wat is er nieuw

Help! Advies gevraagd: Schuim op water dode vis maar spoorloos

Elainetje

Member
Lid geworden
9 juli 2022
Berichten
24
Leeftijd
33
Hoi,

1 van mijn guppen is al 2 dagen spoorloos dus mijn vermoeden is dat die dood is. Was ook al een wat oudere gup. Nu heb ik sinds vandaag ineens schuim op m'n water (zie foto) en als ik online lees dt dit door een dode vis kan komen, versterkt dat mijn vermoeden.

Nu heb ik alleen echt m'n hele aquarium doorgezocht maar ik kan die dus echt nergens vinden. Ik heb 2 japonica garnalen en een slaketende slak. Misschien dat die hem opgepeuzeld hebben?

Nu mijn vraag aan jullie (ik ben een beginner).

Kan het kwaad dat ik deze vis niet kan vinden en misschien aan het ontbinden is in het aquarium? Kan dit kwaad voor m'n andere vissen? En wat moet ik nu doen? Ook ivm dit schuim? Water vaker verversen en hoeveel per keer? Voor deze x ook maar de filter tegelijkertijd? Zouden jullie voor de zekerheid wat tegen bacteriën en virussen geven of toch niet? Of nog andere tips?

Ik heb trouwens een 60l aquarium waar nu nog 4 molly's en 2 guppen in zitten.
 

Bijlagen

  • 20220907_183459.jpg
    20220907_183459.jpg
    267.2 KB · Weergaven: 64
Kwestie van: meten=weten, schuim duidt op een eiwitteveel maar is niet persee kwaadaardig, dus een testsetje aanschaffen is mijn advies dan wel een druppeltest want teststrips wijken teveel af, en dan zijn vooral je NO2 en NH3/Nh4 belangrijk om te weten
 
En wat betreft die dode vis: die wordt heel snel opgeruimd door de nog levende bewoners.
 
Als het een enkel gupje betreft zou ik me over sterke vervuiling niet zo'n zorgen maken. Gewoon een keer een extra waterwissel en een oogje in het zeil houden.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan