Wat is er nieuw

Help! Aquarium gebarsten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lotta Saffir
  • Startdatum Startdatum
L

Lotta Saffir

Guest
Wat een stress vanavond... Eerst hoorde in een knal, maar niets te zien. Even later loop ik naar de keuken en als ik naar mijn aquarium kijk zie ik ineens dat er 2cm minder water in zit. Blijkt dat de het glas helemaal gebarsten is en het water er aan de achterkant uitspuit! In een minuut was bijna de helft van het aquarium leeg, dus zo snel mogelijk de vissen eruit gevangen en in emmers gedaan. Heeft iemand nog een aquarium (liever niet erg groot), tegen een niet al te hoge prijs? Regio Overijssel (Markelo)

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien even handig om te vertellen in welke regio je woont.

Miss ook handig om de oorzaak te achterhalen, aquarium barst niet zomaar over het algemeen

Naja Opzich niet lastig..
Watvoor bak was het?
Watvoor meubel stond ie?
Was je aquarium volledig ondersteund door je meubel?
Had je stenen in je bak?
Had je grind in je bak?
Heeft er iets klem kunnen zitten achter je aquarium?

Heb verhalen gelezen van scheve aquaria tot een keizertje in een sierstripje of vallende decoratie...

ik heb geen bak voor je, maar ik zou inderdaad even opletten bij het plaatsen van je nieuwe aquarium. je bak iets schuin zetten zorgt bijvoorbeeld voor een forse druk op 1 van de glasplaten, waardoor die ruit, of de kitnaad het kan begeven. Daarnaast kan uitgedroogde kit, luchtbelletjes in de naad of een kleine oneffenheid onder de bak op termijn funest zijn.

Heb je al een ander bakje kunnen regelen?

Heb je al een ander bakje kunnen regelen?
Helaas nog niet... Ik ga vandaag naar een aquariumzaak om te kijken of ik daar wat kan vinden. Nu mijn vorige aquarium kapot is gegaan wil een toch graag een beetje een grotere voor mijn sluiers, maar helaas zijn die niet als te geodkoop...

Voor grotere bakken zou ik Marktplaats of andere tweedehands sites raadplegen.
Mensen die van grote bakken af willen verkopen deze vaak voor erg weinig geld omdat zo'n groot ding al snel in de weg staat 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan