Help! Corydoras paleatus doen raar


C

Christa85

Guest
Gisteren 6 corydoras paleatus gekocht. In de winkel zagen we er wel 1 in de bak die een beetje apart zwom en vaak heel stil lag. Helaas zat deze bij de 6 die we kochten, hadden we niet gezien. Maar nu gaan de andere cory's eenzelfde gedrag vertonen. De ene cory had ik gisteren al apart gezet. Deze lag namelijk opeens tegen de inlaat van de filter aan. Ik dacht dat hij dood was, maar toen ik hem eruit wilde halen bleek hij toch weer te gaan zwemmen. Het lijkt alsof hij blind is, kan niet zien wanneer er een obstakel is. Verder ligt of drijft hij soms (lang!) heel stil (zowel horizontaal als vertikaal). Eten doet hij wel. Baardharen etc allemaal intact, uiterlijk is er niets te zien. De andere cory's liggen nu ook steeds vaker stil. Ze bewegen dan een beetje mee in de stroming, alsof ze helemaal geen tegendruk bieden. Ik heb een jewel 180. Verder zitten er endlers en galaxy's in. De filter is de standaad filter van Jewel. Maar zoals ik zei, 1 cory zwom al raar in de winkel gisteren. Wat zou het kunnen zijn? En ik ben er ook bang voor dat het over kan slaan op de andere vissen..
 
Uiteraard. Maar zoals ik zei, vertoonde de cory die er het slchtste aan toe is het gedrag al in de winkel. Helaas hadden we niet door dat deze bij de 6 zaten die we kochten.
 
En je ziet niks aan de buitenkant?


Ik heb ook een keer zoiets gehad, toen heb ik de cory's een half uur in het water gelaten, en toen erin. Waren alle 2 dood.
De volgende keer heb ik telkens een beetje water in het zakje gedaan, en toen kwam dit niet.;)
 
Cory.jpg
Waterwaarden: gh 8, ph 7.2, no3 10, kh 8, no2: 0, Cl :0 waardes zijn bij benadering, het is met zo'n kleurtest 6 in 1 van JBL. Maar als het aan de waterwaardes ligt moet het in de winkel al mis zijn geweest toch? Hoe kan ik een filmpje plaatsen? Ik maak iig wel wat fotos..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij een filmpje. Op het laatst zie je de cory 'bevriezen' deze keer ging hij toevallig na een paar seconden weer zwemmen. Maar meestal is hij gewoon een uur stil.. zelfs al is het dus tegen de inlaat van het filter aan.. en sorry voor de bijgeluiden, muziek staat aan, de wasmachine ook en mijn man is de vaatwasser aan het uitruimen ;)

 

Terug
Bovenaan