Wat is er nieuw

Help de helft van m’n vissen is overleden

• Onderwerp starter Onderwerp starter eemse3116
  • Startdatum Startdatum
E

eemse3116

Guest
Gisteren heeft mijn vriend zonder mijn weten het bio CO2 systeem aangesloten maar zonder afvalfles. Het was heel lief bedoeld maar hij heeft geen verstand van aquariums en heeft ook niet echt research gedaan. Toen is er dus afval/gist in het water gekomen. Gelijk 50% van het water ververst. Maar tot nu toe zijn er helaas toch meer dan de helft van mijn vissen overleden.
Zijn er nu nog dingen die ik kan doen? Om de rest hopelijk nog te laten overleven? Of is het gewoon afwachten wat er gebeurd? Of moet ik de rest uit hun lijden verlossen? En het aquarium opnieuw opstarten?
Het is allemaal al vervelend genoeg dus op commentaar zit ik niet echt te wachten.... Alvast bedankt voor de hulp!

zou zeker 80% per dag verversen de komende 5 dagen
ph no2 no3 nh3 meten voor wissel dagelijks

Ik weet niet wat er gebeurd als er gist/afval in het water komt (wist ook niet dat het kon) maar enige wat ik kan bedenken is grote waterwissels, 80%. Meerdere keren als het nodig is.

Even goed doorspoelen.
Gebruik 2 slangen.
1 slang om af te hevelen.
2e slang om bij te vullen.
Dus terwijl je vuil water hevelt spoel je met schoon water door.
Zo doe je totdat je 150% hebt ververst.

Vanochtend nog 4 er uit gehaald die het niet hebben overleefd. Zojuist al het water doorgespoeld zoals jroemman adviseerde. Ik hoop dat het hier bij blijft. Is het verstandig om morgen nog weer een waterwissel te doen?

Ik zou ook de bodem afhevelen van die troep die erin is gevallen en inderdaad nog een waterwissel doen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan