Wat is er nieuw

HELP, dwerggourami ziek..

  • Onderwerp starter Onderwerp starter IsmaelWind
  • Startdatum Startdatum
I

IsmaelWind

Guest
Mijn vrouwtjes dwerggourami zwemt niet meer heel fijn, waggelend en soms ondersteboven. De andere vissen zijn prima in orde ook het mannetje. Het is een laila red

wat kan het zijn? Hoop? ca 1 week in de bak
 
Ik zou hem afmaken dit komt niet meer goed.

De kans dat je een miljoenenprijs wint is vele maken groter dan dat je deze vis lang zal hebben. 🙁

lees dit maar eens: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... er=1153377

Deze vissen wensen trouwens ook veel drijfplanten en rustige medebewoners en niet te warm 23graden is warm zat. Minimale bakmaat 80cm.
 
dat is niet fijn... bak is 125cm drijfplanten heb ik ook en alleen maar rustige vissen.

erg vervelend...
 
ik heb haar nu apart gezet maar lijkt idd niet goed. Nu is het mannetje dus alleen.. moet ik er weer een vrouwtje bijzetten?
 
Ik heb dezelfde soort gehad en erg zwak, snel ziek.... (had de blauwe versie). Ik zou de vis uit z'n lijden verlossen. En zou er persoonlijk geen nieuwe weer bijnemen... zijn genoeg andere leuke koppeltjes en wat sterkere soorten. Mannetje proberen om een nieuw huisje voor te vinden? Nauurlijk is het je eigen keus.
 
de rest? is het besmettelijk voor andere soorten dan? gewone gouramies hebben dat niet?
 
Ik zou me geen zorgen maken voor de rest, dit is niet besmettelijk, waarschijnlijk buikwaterzucht.
Alleen als er vissentbc heerst krijgen meerdere vissen de zelfde verschijnselen zover ik weet, maar normaal gesproken denk ik dat de rest veilig is 😉
Ik heb ook alleen het mannetje nog maar, en die vermaakt zich best in de bak, je hoef hem niet weg te doen. 😉
 
Welke rest Astrid? Zoals ik het lees zijn er nog andere dwerggurami's in het aquarium van Ismael.

Alleen vissen tbc besmettelijk? Botia verwijst naar een topic met een zorgwekkende boodschap over dwerggourami's, waarin ook de opmerking wordt gemaakt "Ik begrijp eruit dat het zeer besmettelijk is voor alle Dwerggoeramis, dus die zouden hier ook besmet kunnen worden.".

Desalniettemin hoop ik dat het meevalt, maar vrolijk word ik niet van het topic dat Botia linkte.

~ Ivo
 
Dan zou deze zieke dwerggourami plekjes op de huid moeten hebben, daar hoor ik de TS niet over.
Ik weet van die ziekte Ivo, maar om nou onnodig paniek te zaaien is ook weer niet nodig vind jij van wel?
Mijn dwergje ziet er kerngezond uit,en als er echt iets aan de hand zou zijn komt hij er vanzelf achter en is er toch niks aan te doen toch?
 
astrid j zei:
Dan zou deze zieke dwerggourami plekjes op de huid moeten hebben, daar hoor ik de TS niet over.
Dat komt misschien wel omdat er niet expliciet naar is gevraagd. Wie weet is dit bij het lezen van het topic dat Botia noemde wel even over het hoofd gezien, of is die boodschap weg komen te vallen in het hele verhaal.

astrid j zei:
Ik weet van die ziekte Ivo, maar om nou onnodig paniek te zaaien is ook weer niet nodig vind jij van wel?
Ik reageer op jouw opmerking dat het alleen vissen tbc besmettelijk zou zijn, door aan te geven dat daar in dat topic anders over wordt gedacht in geval van die gourami ziekte. Dat is een kwestie van een mogelijk misverstand voorkomen.
Wie zegt dat ik daarmee onnodig paniek zaai? We hebben het over een ziekte, dat kun je lastig mooier maken dan het is. Valt het achteraf mee, dan is dat meegenomen, maar ik vind dat je maar beter voorbereid kan zijn.

Jouw gourami heeft hier niets mee te maken 😉

~ Ivo
 
Nee dat is waar, maar mijn vrouwtje vond ik toen ook plotseling dood, dus dat kwam weer even in gedachten.
Tja het is een zwak soort jammer genoeg, ik vind ze wel mooi!
 
ik ga er morgen in ieder geval mee naar de aquariumwinkel.Niet dat het dan beter wordt maar weet ik misschien wat het is. Goed gaat het in ieder geval niet helaas...Jullie horen nog. Overigens lijkt het mij dat ze ook wittige bulten vlekken bij de kieuwen heeft. Goed dood gaan zal ze helaas. Het mannetje vermaakt zich nog prima, maar doe er toch maar geen dwerggouramie meer in lijkt mij
 
De Lalia's zijn inderdaad gewoon erg kwetsbaar.
Ik heb ze meerdere keren gehad. Zelfs een keer een zieke Lalia, met de bekende plekjes op het lichaam, met heel veel medicijnen en geduld weer "beter" gekregen. Helaas kwam het na een poosje toch weer terug...

Ik heb nu een koppeltje wildvang, en dat gaat tot op heden (even afkloppen) echt heel goed! Inmiddels zitten ze zon maand of 4-5 in mijn bak zonder problemen. Heb er zelfs nakweek van rondzwemmen.
Dus misschien is dat nog het overwegen waard? Helaas zijn ze als wildvang wel lastiger te vinden.

Groetjes, Sandra
 
Dan had ik geluk, ik heb nooit problemen met de Colisa lalia gehad.
Maar wel heel vervelend IsmaelWind.
 
nou vandaag dus overleden. naar dierenzaak, dacht dat het misschien buikwaterzucht was? nouja hij hield zijn lailas in de gaten in ieder geval. heb er een maanvis voor in de plaats. ik had er 3, maar 4 is beter. alleen is dat ene mannetje wat er nu in zit steeds er achter aan. die heeft een stelletje gevormd dus. hij zat zit ook achter de derde aan. vind ik wel irritant. moet hij niet teveel doen, moet ik er nog meer in doen dan?

dwerggourami doe ik maar niet meer. mannetje blijft nog goed gelukkig
 
Hou ze wel een beetje in de gaten wat je nog heb aan dwerggourami's, als er toch plekjes rood of wit op haar huid zaten kan het natuurlijk wel die ziekte zijn die onder dit soort gouramies heerst, hoeft niet, maar kan 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan