Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Iedereen maakt zijn eigen beslissingen, zelf heb ik ook 2 filters op de bak staan, het water word er niet zo zeer schoner van maar je hebt meet fitering zodat er meer bacterien kunnen ontstaan in de filters, het kan ook zijn dat je meer stroming in je bak wil, de hele situatie is niet duidelijk dus lastig te beoordelen wat de besluitvorming hier in is.
hier ook twee deels door de grote van de bak deels om de zelfde reden als John opgeeft.
daar naast als ik naar de afbeelding kijk valt me op dat zowel de uv als de jbl Inlinediffusor op de uitgang van de eheim staat.
kan me zo voorstellen dat dit toch wel enige weerstand veroorzaakt in de uitstroming.
tevens wordt de eheim als warmte bron gebruikt lijkt het staat de 2080 maar zal de 2080 1200 xlt zijn gezien de afbeelding.
daarnaast weet ik niet hoe de uitstroom snelheid van de fuval fx 4 is zelf alleen ervaring met de fx6 en daar was de stroming van dien aart dat er iets tussen zetten.
geen succes was
Die zwarte emmer is alleen een ander soort filter. Had net zo goed een Eheim 2080 kunnen zijn en het plaatje werd er in principe niet anders om.
Niets speciaals aan deze foto,
Gewoon 2 potfilters. een co2 apparaat en een UV filter.
2 potfilters is simpel weg het dubbele vermogen van 1 enkele.
1 groot filter van 7 liter inhoud (dus het filter zelf is 7 liter groot en kan je vol proppen met spul) en 1500L per uur, doet in theorie meer dan:
2 kleine filters van 2,5 liter inhoud en 600L per uur.