Wat is er nieuw

Help filter schoonwater

kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Ik kwam deze foto tegen.

Kan iemand mij vertellen wat de zwarte emmer is en hoe deze met elkaar verbonden zijn

filtersysteem1.jpg

De zwarte emmer is een Fluval fx4. Het lijkt dat ze op de zuig via een y verbinding zijn aangesloten, alhoewel dat lastig is te zien op de foto

Inderdaad.. alleen ik zie geen y verbinding.

Gewoon 2 losse filters die beide los aangesloten zijn. Eheim loopt nog door een uvc unit en een co2 diffuser zo te zien.

Maar zover ik zie staan deze 2filters niet met elkaar in verbinding.

Ik kan ook geen verbinding verder ontdekken en ga mee in de post van de andere 2 leden.,

Oke als ik het goed begrijp wordt het water door 2 verschillende filters gefilterd.

Jullie geven aan dat er geen y verbinding is, mocht deze er wel zijn zou dat betekenen dat het water door 2 filters gepompt wordt!

Als iemand kiest om 2 verschillende pompen te gebruiken wordt daardoor het water "schoner" !!! M.a.w. waarom kiest iemand voor deze opstelling.

Iedereen maakt zijn eigen beslissingen, zelf heb ik ook 2 filters op de bak staan, het water word er niet zo zeer schoner van maar je hebt meet fitering zodat er meer bacterien kunnen ontstaan in de filters, het kan ook zijn dat je meer stroming in je bak wil, de hele situatie is niet duidelijk dus lastig te beoordelen wat de besluitvorming hier in is.

of gewoon zijn nieuwe filter aan het indraaien en laten rijpen

groet
jaap

Ik werk met 2 zodat ik om en om het onderhoud kan doen en mocht er een filter uitvallen dan heb je nog een die wel draait. Maar het is geen must.

• Leuk
Waarderingen: yov
hier ook twee deels door de grote van de bak deels om de zelfde reden als John opgeeft.
daar naast als ik naar de afbeelding kijk valt me op dat zowel de uv als de jbl Inlinediffusor op de uitgang van de eheim staat.
kan me zo voorstellen dat dit toch wel enige weerstand veroorzaakt in de uitstroming.
tevens wordt de eheim als warmte bron gebruikt lijkt het staat de 2080 maar zal de 2080 1200 xlt zijn gezien de afbeelding.
daarnaast weet ik niet hoe de uitstroom snelheid van de fuval fx 4 is zelf alleen ervaring met de fx6 en daar was de stroming van dien aart dat er iets tussen zetten.
geen succes was

groet
jaap

Er zijn zoveel keuzes qua filtering.

Die zwarte emmer is alleen een ander soort filter. Had net zo goed een Eheim 2080 kunnen zijn en het plaatje werd er in principe niet anders om.
Niets speciaals aan deze foto,

Gewoon 2 potfilters. een co2 apparaat en een UV filter.

2 potfilters is simpel weg het dubbele vermogen van 1 enkele.

1 groot filter van 7 liter inhoud (dus het filter zelf is 7 liter groot en kan je vol proppen met spul) en 1500L per uur, doet in theorie meer dan:
2 kleine filters van 2,5 liter inhoud en 600L per uur.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan