Wat is er nieuw

Help! Het licht is uit!

Lysia

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2021
Leeftijd
52
Ik ben afgelopen dagen bezig geweest mijn Juwel rio 350 schoon te maken (ook de lampen met een doekje met azijn) en opnieuw in te richten en nu doen de lampen (2stuks het niet meer). Ze gingen gistermorgen een minuut of 10 uit en daarna weer aan, en nu doen ze het helemaal niet meer. (de stroom doet het nog wel, het filter op dezelfde groep werkt)

Ik was (met bakpapierdimming) tevreden over ze, maar sta nu dus op een onvoorzien punt.
Ik kan alleen de lampen vervangen. Maar hoe weet ik of de connector (of hoe heet zo'n ding?) nog goed is?
Ik kan de hele unit vervangen
Ik kan upgraden met helialux als ik toch naar nieuw moet. Zo ja welke dan? Ik heb zeer zeker niet het hele vermogen nodig, ik heb verder lowtech bak met plantjes.

Ik hoop op jullie spoedige advies, want mijn plantjes staan dus nu in het donker (na toch al een tijdje te hebben afgezien wegens herinrichting....).

advies van @BlupGup
ergens testen of de lampen het nog doen

antwoord: ik kan nieuwe lampen bij mijn aquariumwinkel halen en daarmee testen en doen die het niet, terugbrengen. (uiteraard uitleggen van te voren).

Ik kwam online deze tegen: juwel-helialux-spectrum-1000-led-48-watt.html
Hier kom ik op 19 lumen / liter uit. Dat is niet veel voor een helialux lamp Wat mis ik?

negeer die maar, dat was een foutje op de website, die is 1m lang en valt dus los door het deksel heen....

Begrijp ik goed dat voor de bediening van de Juwel Helialux spectrum 1200 een smartphone vereist is??

Laatst bewerkt:
In mijn onderzoek naar wat te doen mbt verlichting voor mijn rio 125 kwam ik 1 ding veel tegen.
Veel problemen met de korte levensduur van de helialux plus de hoge prijs.

Ik heb gewoon terug de multilux bij AquastoreXL besteld, dat is een acceptabel bedrag. En dan kan ik onderdelen van de oude balk gebruiken als backup als er eens met de nieuwe is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan