Wat is er nieuw

Help! Juwel eccoflow geen doorstroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sunflower073
  • Startdatum Startdatum
S

Sunflower073

Guest
Hallo allemaal,

Sinds een week doet mijn Juwel eccoflow het niet meer. Als ik hem in het stopcontact steek zoemt hij gewoon, maar zodra ik hem in mijn aqua zet stroomt er nul water door. Ik wou al overstappen op een pomp met meer vermogen dus heb een zwaardere eccoflow gehaald, maar bij de nieuwe pomp heb ik precies hetzelfde probleem.

Ik heb mijn filtermateriaal al helemaal eruit gehaald, om te kijken of daar geen verstopping o.i.d. zat, en het pompje zonder filtermateriaal op het filter aangesloten. Ook geen resultaat. Ook heb ik de betreffende winkel gebeld, maar zij weten er geen raad mee.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Mijn vissen hebben een werkende pomp nodig! :help:

Draait het rotortje als je de stekker erin stopt? als je hem gewoon in een emmer water legt, is er dan wel stroming?

Even de rotor eruit halen en de rotor zelf even afspoelen en de behuizing schoon maken. Soms zit er net een zandkorrel of iets tussen en dan neemt hij geen water meer op. Hebben die kleinere opvoerpompjes wel vaker last van omdat de rotor daar minder beschermd zit.

Hallo allemaal,

Sinds een week doet mijn Juwel eccoflow het niet meer. Als ik hem in het stopcontact steek zoemt hij gewoon, maar zodra ik hem in mijn aqua zet stroomt er nul water door. Ik wou al overstappen op een pomp met meer vermogen dus heb een zwaardere eccoflow gehaald, maar bij de nieuwe pomp heb ik precies hetzelfde probleem.

Ik heb mijn filtermateriaal al helemaal eruit gehaald, om te kijken of daar geen verstopping o.i.d. zat, en het pompje zonder filtermateriaal op het filter aangesloten. Ook geen resultaat. Ook heb ik de betreffende winkel gebeld, maar zij weten er geen raad mee.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Mijn vissen hebben een werkende pomp nodig! :help:

Slangen verstopt. dicht en los draaien. dan even doorblazen.

Als geen van de pompen et doet.

Kan je ook de kop in de gootsteen leggen met water. Doek op der uitstroom. en stekker erin.

Kop is waterdicht. kan geen kwaad.

Even de rotor eruit halen en de rotor zelf even afspoelen en de behuizing schoon maken. Soms zit er net een zandkorrel of iets tussen en dan neemt hij geen water meer op. Hebben die kleinere opvoerpompjes wel vaker last van omdat de rotor daar minder beschermd zit.

Klein pompje? zandkorrel? de rotor is stuk kleiner dan het pomphuis.

Betreft een intern pompje hè Bertus.

Betreft een intern pompje hè Bertus.
:stom:😳:koffie: Tjonge. ja. die zijn er ook.
Dacht de Ecco 3300.

Daar heb ik nog rotors van liggen verschillende.

Als die wel draait , kan ook de aanzuigbuis verstopt zitten.

De echt kleine interne pompjes inderdaad. Mijn externe filter is de rotor ook nog nooit van vastgelopen, daar is de rotor inderdaad een stuk kleiner dan waar het water door moet. Maar ik gebruik zo'n juwel eccoflow voor de waterwissels maar die loopt nog al eens vast.

Bedankt voor alle reacties! De rotortjes draaiden inderdaad niet. De oude pomp heb ik schoongespoeld, die doet het nu weer dus die heb ik weer op de bak gezet. De nieuwe heb ik iets te strak in elkaar gedraaid... Vanavond mijn vriend maar even vragen of hij hem uit elkaar krijgt 🙄 Hopelijk doet de nieuwe het ook weer na hem even uit te spoelen. Ik laat het jullie weten :petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan