Help, man en vrouw ramirezi vechten


D

doejfa

Guest
Ik heb een ramirezipaartje. Mannetje is nieuw, vrouwtje valt man aan, heb beiden uit de bak gehaald, bak veranderd, beiden terug in de bak, nu valt man de vrouw aan. Is dit normaal gedrag in het begin, of gaat dit niets meer worden?
 
Nou, de bedoeling is dat het een paartje wordt. Het vorige mannetje is overleden en ik heb gisteren een nieuwe man voor haar gekocht. Zij heeft een rode buik (daaraan ze je dat het een vrouw is), en hij is nog jong, maar is volgens de verkoper zeer zeker een man.
 
Zij heeft een rode buik (daaraan ze je dat het een vrouw is)
als je alleen op de kleur van de buik vertrouwt kun je wel eens van een koude kermis thuiskomen...

hoe lang had je de vorige al?
 
Een paar maanden. Het vorige mannetje en zij leefden gewoon naast elkaar, weinig interaktie. Zij heeft een afgeronde rugvin, hij heeft een klein beetje verlengde rugvin. Maar begrijp ik goed dat dit geen normale kennismaking is?
 
Maak anders even een foto´tje van de man en vrouw. zijn hier ongetwijfeld kenners die kunnen controleren of dat klopt. al valt het bij jonge rami´s niet mee geloof ik.
 
Ook een ramirezi is een dwergcichlide (wat sommigen nogal eens vergeten), dus een man en een vrouw bij elkaar is niet direct een koppel.
Accepteren ze elkaar niet, dan kunnen ze nog weleens gaan knokken. Maar het kan ook het aftasten zijn, kijken of ze "elkaar waard zijn" (noem ik het altijd). In dat geval kan er even overheen gaan voordat ze elkaar accepteren.
 
Inderdaad, post eens een foto van beide vissen dan kunnen we kijken of het weldegelijk man en vrouw is.
Je moet even afwachten en kijken of het gedrag betert of dat 1 van de twee zich in een hoekje duwt en wegkwijnt, in dit geval moet de vis in een andere bak of terug naar de LFS.
 
Maak anders even een foto´tje van de man en vrouw. zijn hier ongetwijfeld kenners die kunnen controleren of dat klopt. al valt het bij jonge rami´s niet mee geloof ik.
Ik zal 3 fotoos uploaden (dat kon gisteren niet omdat de bak al donker was). Het ziet er nu naar uit dat het toch een wat gepassioneerde kennismaking is geweest. Ze hebben elkaar niet verwond en nu is het zo dat de man achter de vrouw aan zwemt maar er
er lijkt geen agressie meer bij te zitten.
Bedankt voor de replies.




.
20161126-_DSF5477.jpg
20161126-_DSF5481.jpg
20161126-_DSF5486.jpg
.
 
Zouden inderdaad man en vrouw kunnen zijn.

Vrouw dan wel van doorgefokte balloon(achtige) vorm en man met erg ingevallen buik.
Moeder Natuur zal een traantje laten om wat er van haar prachtige creatie gemaakt is.
 
Zouden inderdaad man en vrouw kunnen zijn.

Vrouw dan wel van doorgefokte balloon(achtige) vorm en man met erg ingevallen buik.
Moeder Natuur zal een traantje laten om wat er van haar prachtige creatie gemaakt is.

Mooi gesproken, helaas wordt het steeds erger, de mens denkt het beter te kunnen dan de natuur.
Al die lelijke kleurvormen rami's, gaat niks boven de wildkleur.

Persoonlijk zou ik ze terugbrengen en elders een beter koppel halen.
Man is flets en mager, vrouw heeft geen buikvinnen
Man heeft ook geen verlengde (rug)vinstralen (antennes), vrouw juist wel.
 
Zouden inderdaad man en vrouw kunnen zijn.

Vrouw dan wel van doorgefokte balloon(achtige) vorm en man met erg ingevallen buik.
Moeder Natuur zal een traantje laten om wat er van haar prachtige creatie gemaakt is.
Oeps, en die heb ik gekocht bij utaka, toch een aquariumzaak die goed staat aangeschreven, dacht ik. Misschien ligt het aan de fotoos?
Plus: man is nog erg jong, moet nog op kleur komen, zei de verkoper.
 
Die balloon toch zeker niet? Het mannetje ziet er niet slecht uit hoor, voor een nakweek, maar hij mag best flink worden bijgevoerd.

Enig idee hoe het komt, die buikvinnen van het vrouwtje?
 
Die balloon toch zeker niet? Het mannetje ziet er niet slecht uit hoor, voor een nakweek, maar hij mag best flink worden bijgevoerd.

Enig idee hoe het komt, die buikvinnen van het vrouwtje?
Alle twee komen ze bij Utaka vandaan.
Ik voetg foto bij van net na de aankoop in aufgustus. ook korte buikvinnen.






:
20160816-_DSF5201.jpg
 
Die balloon toch zeker niet? Het mannetje ziet er niet slecht uit hoor, voor een nakweek, maar hij mag best flink worden bijgevoerd.

Enig idee hoe het komt, die buikvinnen van het vrouwtje?
Utaka meldt me dat ze geen electric blue, balloon of sluiers of ander doorgefokte vis verkopen, maar dat dit vrouwtje inderdaad wat ronder is dan normaal.
Dus wellicht is het gewoon een speling van de natuur, zonder nare gevolgen voor het visje Ze heeft wat korte buikvinnen maar daartegenover toch een prachtige antenne bovenop.
 
Nu is het wel zo dat echt mooie ramirezi's (zoals 20-25 jaar geleden) nog zeer zelden aangeboden worden.

De man zou inderdaad nog bij kunnen kleuren en de antenne zou nog verder kunnen ontwikkelen, maar ik zou deze persoonlijk niet hebben gekocht.
De vrouw zou ik omruilen, als ik vissen koop wil ik goede vissen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Mocht je hier nakweek van krijgen, breng je vissen van mindere kwaliteit in de hobby, en het is al zo slecht gesteld met diverse nakweek.

Utaka staat bij mij zeer hoog aangeschreven, toch is het mij ook al regelmatig overkomen dat ik vissen meekrijg met kromme ruggetjes e.d.
Ik denk dat daar nog een verbeterpuntje ligt, het beter controleren van vissen die verkocht worden.
 
Nu is het wel zo dat echt mooie ramirezi's (zoals 20-25 jaar geleden) nog zeer zelden aangeboden worden.

De man zou inderdaad nog bij kunnen kleuren en de antenne zou nog verder kunnen ontwikkelen, maar ik zou deze persoonlijk niet hebben gekocht.
De vrouw zou ik omruilen, als ik vissen koop wil ik goede vissen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Mocht je hier nakweek van krijgen, breng je vissen van mindere kwaliteit in de hobby, en het is al zo slecht gesteld met diverse nakweek.

Utaka staat bij mij zeer hoog aangeschreven, toch is het mij ook al regelmatig overkomen dat ik vissen meekrijg met kromme ruggetjes e.d.
Ik denk dat daar nog een verbeterpuntje ligt, het beter controleren van vissen die verkocht worden.
Ik heb het vrouwtje al vanaf augustus, die ga ik niet meer terugbrengen. Het water heeft een pH van 6 à 7 (afhankelijk van de meetset) dus wellicht komen er geen jonkies. Dat is dan goed zo. Ik heb niet geweten dat het vrouwtje te rond was voor een naturel ramirezi. Bij het kopen van visjes moet ik me verlaten op de deskundigheid en betrouwbaarheid van de verkoper. Daarom ga ik tegenwoordig naar Utaka.
 
Nu is het wel zo dat echt mooie ramirezi's (zoals 20-25 jaar geleden) nog zeer zelden aangeboden worden.

De man zou inderdaad nog bij kunnen kleuren en de antenne zou nog verder kunnen ontwikkelen, maar ik zou deze persoonlijk niet hebben gekocht.
De vrouw zou ik omruilen, als ik vissen koop wil ik goede vissen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Mocht je hier nakweek van krijgen, breng je vissen van mindere kwaliteit in de hobby, en het is al zo slecht gesteld met diverse nakweek.

Utaka staat bij mij zeer hoog aangeschreven, toch is het mij ook al regelmatig overkomen dat ik vissen meekrijg met kromme ruggetjes e.d.
Ik denk dat daar nog een verbeterpuntje ligt, het beter controleren van vissen die verkocht worden.

Bovenstaande fotoos zijn gemaakt ivm mijn vraag of dit normaal kennismakingsgedrag is. Maar ik heb het gevoel dat Utaka nu een beetje onrecht wordt aangedaan omdat de visjes niet ophun mooist uitkomen. Daarom hier nog 2 fotoos met een goede belichting. Hopelijk stelt dat jullie mening een beetje bij. Blijft staan dat het vrouwtje wat korte beentjes heeft en een rond buikje.
20161127-_DSF5499.jpg
20161127-_DSF5503.jpg
 
Bij menselijk te noemen...
Gepassioneerd gedrag en zelfs vrouwtjes met een rond buikje en korte beentjes komen voor... ;)

Mooie visjes dat wel!
 

Terug
Bovenaan