Wat is er nieuw

help met de eitjes!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kogelvis18
  • Startdatum Startdatum
K

kogelvis18

Guest
Beste leden
Ik heb 1 koppelst jack dempsey cichliden die net eitjes heeft gelegd.
Alleen er zit ook een l nummer bij.(l190)
Mijn vraag is:
Ik wil heel graag dat zo veel mogelijk eitjes uitkomen.
Moet ik dan het aquarium in 2e splitsen om te zorgen dat de l mummmer ze niet kan opeten?
Of blijft die ervan af?
Ik kan de eitjes namelijk niet apart zetten omdat ik geen plek heb en ze zitten in een hele grote pot.

Hoor graag van jullie

Als je eieren wil sparen zou het kunnen, al zijn jack dempsey best capabel in het beschermen van hun nest. Als je zo veel mogelijk wil behouden heb je neem ik aan ook al een plek waar je de jongen kwijt kan?

Maar wat zou dan handig zijn?
Want loop risico dat de l nummer er toch komt aangezien die best groot is en in de avond ook regelmatig daar zit.
Maar wat zou ik er dan tussen kunnen stoppen zodat de l nummer er niet kan komen?
En krijgen de vissen geen stress als ik de bak in een x overhoop haal?
Ik heb een speciale slakkenbak waar ze een tijdje in kunnen.

En na die slakkenbak?
Als je ervoor zorgt dat er ook snachts een lampje op schijnt, beschermen de ouders het nest wel. Anders zou je de bak kunnen verdelen met een glasplaat of iets soortgelijks.

Na die slakkenbak kunnen ze weer terug naar de ouders.
Ben bang dat met licht de l nummer het er niet bij laat.
Maar als ik er iets tussen zet. Dus de bak moet veranderen, krijgen de vissen dan geen stress? Want ze zijn nu nog bezig met leggen van de eitjes.

kogelvis18 zei:
Na die slakkenbak kunnen ze weer terug naar de ouders.
Ben bang dat met licht de l nummer het er niet bij laat.
Maar als ik er iets tussen zet. Dus de bak moet veranderen, krijgen de vissen dan geen stress? Want ze zijn nu nog bezig met leggen van de eitjes.

Dan zou ik eerst wachten tot de eitjes gelegd zijn. Ik denk dat de vissen de eitjes nog wel kunnen beschermen, de jongen beschermen is vaak wat lastiger doordat die overal heen zwemmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan