Help mijn dolicoptherys heeft baby’s


NaomiPriscilla

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2020
Berichten
53
Hey allemaal,
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb dus een mannetje en een vrouwtje dolicoptherys en hun hebben baby’s gemaakt, de jonkies zitten in de steen samen met de vader.

Ik heb dit nog nooit gehad dus ik weet echt niet wat ik moet doen en vanaf wanneer ik ze eruit moet gaan halen.

En waar moet ik ze dan naartoe brengen?

Ik doe er een foto bij, ze zitten allemaal achtergaan het zijn er aardig wat!!!

Kan iemand mij helpen 😅😅
 

Bijlagen

  • IMG_0280.jpeg
    IMG_0280.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 23
Borstelneuzen kweken als konijnen. Je zult regelmatig jongen gaan krijgen. Het lastige is om de jongen aan nieuwe eigenaren te helpen. Op marktplaats staan ze soms gratis. Je kunt ook aan een dierenwinkel vragen of ze ze willen hebben als ze groter zijn. Ik denk dat ze vanzelf groeien en ze met de pot mee-eten. Je hoeft alleen het aquarium netjes schoon te houden en de waterkwaliteit goed.
Ik zou ze ook niet uit de pot bij de vader weghalen, gewoon de natuur zn gang laten gaan.
Wel is het verstandig na te denken wat je in de toekomst wilt. Als je de jongen moeilijk kwijt raakt omdat ze makkelijk kweken, hou je dan beide dieren of doe je er eentje weg, zodat ze niet steeds jongen krijgen?

 
Borstelneuzen kweken als konijnen. Je zult regelmatig jongen gaan krijgen. Het lastige is om de jongen aan nieuwe eigenaren te helpen. Op marktplaats staan ze soms gratis. Je kunt ook aan een dierenwinkel vragen of ze ze willen hebben als ze groter zijn. Ik denk dat ze vanzelf groeien en ze met de pot mee-eten. Je hoeft alleen het aquarium netjes schoon te houden en de waterkwaliteit goed.
Ik zou ze ook niet uit de pot bij de vader weghalen, gewoon de natuur zn gang laten gaan.
Wel is het verstandig na te denken wat je in de toekomst wilt. Als je de jongen moeilijk kwijt raakt omdat ze makkelijk kweken, hou je dan beide dieren of doe je er eentje weg, zodat ze niet steeds jongen krijgen?


Top bedankt voor je antwoord!

Ik vind het echt super leuk om ze te hebben en ze te zien opgroeien maar ik ben wel bang dat het dan idd veel te veel gaat worden straks.
Ik ga kijken of ik ze naar een dierenwinkel kan brengen of iets!
 

Terug
Bovenaan