Wat is er nieuw

Help mijn filter is er mee gestopt! (Juwel Rio 180L originele filterpomp)

Mascha

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Ik heb mijn Rio 180L 2e hands gekocht een maand of wat geleden. Ik kom net thuis van mijn werk en zie dat het filter stil is gevallen. :help:
Ik heb de stekker er uit gehaald en het motortje bekeken, wat uitgespoeld, hoewel het niet vies was. Maar ik krijg hem niet aan de praat. Kan ik nog iets proberen zodat hij het mogelijk wel weer doet?

Stekker in het stopcontact,pompje in het filterhuis en een beetje schudden aan het pompje.

Een beetje schudden doet niets, veel schudden ook niet...

He bah. Is mij ook een paar keer overkomen, na flink schudden en er op tikken deed ie het weer.

Misschien domme vragen, maar onder het mom je weet het maar nooit..is de waterrand hoog genoeg? Anders wilt ie nog wel eens 'droog' lopen en dan kan je hem in de prullenbak doen.🙁

Zit de rotor er wel goed in? Is die niet gescheurd?
Ik heb eens een tetra filter gehad waarbij een van de vele mankementen was dat het radje snel kapot was gegaan. Hierdoor draaide het radje af en toe niet meer.

Als je de stekker er in stopt als de kop niet op de filter vast zit. draait het radje dan wel? (pas op, doe dit niet te lang anders gaat je filter alsnog stuk)

Water staat zeker hoog genoeg.
Rotor zit er goed in, is schoon, maar er draait niets als ik de stekker er in steek....

En in een ander stopcontact,op een ander vertrek?

Nee, dan doet hij nog niets, daarbij werkt de verlichting op hetzelfde stopcontact wel gewoon. Volgens mij wil mijn aquarium zeggen: geef mij maar een mooi extern filter, hahahaha

Heb ik net allemaal filtermateriaal op voorraad gekocht, zonde van het geld, maar ja. Stel dat ik hem echt niet meer aan de praat krijg, wat voor filterpomp adviseren jullie mij voor de rio 180? Ik heb al een en ander zitten lezen erover net, maar in een eerder topic hierover waren de antwoorden zo tegenstrijdig ???? dat ik er door de bomen het bos niet meer zie.

Je kunt ook gewoon een nieuw pompje kopen.(juwel bioflow)

Denk idd dat ik dat maar doe, is niet duur en dan kan ik het filtermateriaal tenminste gewoon gebruiken. Bedankt voor het meedenken in elke geval!
Ik heb er nu even mijn Fluval filterpompje op gehangen. Stelt niet veel voor maar is beter dan niets denk? De vissen en slakken zullen dit toch wel een dagje trekken zo?
(14 guppen en 23 appelslakken)

Evt een waterwissel,extra.

Dat is zo gedaan, bedankt.

Ik denk dat het magneet vies is , dan doet hij het ook niet meer.
Het propellertje wordt aangedreven via een magneet , en die kan je er uit halen.
Als je het kapje er af haalt dan kan je het propellertje er uit trekken , dan kom je bij het magneet .

Helaas is dat het niet, dat heb ik helemaal schoongespoeld, zonder resultaat.

Zou inderdaad de impeller er even uit halen en de hele boel goed schoon poetsen, waarschijnlijk draait hij dan wel weer. En anders rustig morgen of zaterdag een nieuwe pomp halen. Die guppen hebben in zo'n bak niet zo'n belasting dat de boel direct downhill gaat.

Ah, zie net dat ik te snel was... Het is dat je in Breda zit, anders had ik nog wel een 500l/h bioflow voor je gehad...

Jammer, Assen is idd een beetje ver ;-)

Ik heb een pompje voor je. Je kunt het gratis afhalen in Roosendaal. Heb zelf net een buitenfilter gekocht dus niet meer nodig.

Dat is super. Ik heb een e-mail bericht gestuurd. Ik hoop dat je hem ontvangen hebt?

Niet ontvangen. Zie pb

Yes! Van Sjaak een mooi pompje gekregen, zo werkt mijn filter weer. Wel even de behuizing 'op maat' moeten zagen, maar dat is enkel aan de tussenplaat aan de binnenzijde en dus niet zichtbaar.
Sjaak bedankt! En alle anderen uiteraard ook voor het meedenken.

Nou,dan is Sjaak, mooi de Sjaak? he.

:petjeaf: LOL

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan