Wat is er nieuw

Help mijn vis is ziek

Kasia

New member
Lid geworden
24 juni 2022
Leeftijd
44
Hoi, mijn 2,5 jaar oud vis kreeg rare rode stippen. Ze ligt de hele tijd op de bodem, de water waarden zijn ok, weet niet wat ze mankeert. Kan me iemand adviseren wat kan dat zijn?
IMG_20220624_195842.jpg

Zou zeggen iets van een bacterie/infectie maar staan de schubben nu open?

Kun je ook wat meer informatie geven? Grootte aquarium, filtering en dergelijke. Ook een totaalplaatje. Dan kan er ook meegeken worden naar mogelijkheden wat extra kan helpen.

De schubben zijn mooi dicht. De aquarium is ong. 20L, om 2 weken wordt 50% van het water ververst. Eee keer in de week geef ik een beetje Easy Balance (Tetra) en soms Goldfish Care (Colombo). Filter werkt de hele tijd. Qua eten, krijg ze 5 korreltjes Goldfish Colour Sticks 2 keer per dag. Ik heb geen planten in de aquarium.

20 liter water is veel te weinig voor je vis. Dit vervuilt te snel en teveel. Het filtertje gaat hem ook niet worden. Om hem op deze wijze te houden zal hij uit eindelijk dood gaan.

Voor nu heb je bactopur direct nodig. Het doosje met tabletten. Hij is wel heel erg ver heen dus is de vraag of hij het gaat redden.

Een tijdelijke goedkope goede oplossing een speciekuip halen bij gamma. Meen dat die 90 liter zijn. Luchtsteen of filtertje die oppervlakte beweging maakt voor zuurstof. Veel vers water zelfde temperatuur als waar hij inzit. en tijdens de kuur bij doseren.

In het goudvissen gedeelte veel info over houden van sluierstaarten, waterverversingen en al wat je nodig zult hebben wil je hem gezond houden. Optie is ook in een vijver maar niemand die hem nu gaat bij plaatsen omdat hij ziek is.

Dankjewel voor jullie alle adviezen. Ik heb gelijk mijn vis in de grote bak gedaan en Bactopur besteld! Ik hoop dat het niet te laat is..

Mooi dat je een grotere bak heb geregeld 👍

De kuur volgens gebruiksaanwijzing volgen eerst het bad daarna zeker een dag of 10. Zet hem in 50 liter dat is makkelijker rekenen. Om d dag 25 eruit en een halve pil er weer in. Beste deze even oplossen in kopje water roeren en dan in water doen. Licht uitlaten dit staat niet vermeld. Je mag hem ook iets meer voeren bij voorkeur over de dag wat meerdere maaltijden bijv. ochtend, middag avond een paar korreltjes. Dan werkt hij meteen wat medicatie naar binnen.

Leuk up date hoe het gaat

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan