Help probleem magneetklep


RednasNL

Well-known member
Lid geworden
16 oktober 2018
Berichten
741
Hallo allemaal.

Blijkbaar heeft mijn magneetklep het vannacht niet gedaan.
Kortom de dropchecker is nu knalgeel. Gelukkig zit ik nog in de opstart fase en heb geen vis in de bak.

Maar is er iets wat ik nu direct moet doen om het co2 gehalte in het water te verlagen? Of kunnen de planten dit aan en gebruiken het op?
In dat geval laat ik de co2 vandaag uit en zet ik hem pas weer aan zodra de dropchecker de juise kleur heeft.
 
Als de planten niet hele dagen aan deze hoge concentratie worden blootgesteld zullen ze dit gewoon opgebruiken, de rest zal verdwijnen via het wateroppervlak.
Je kan inderdaad het beste de CO2 even uitlaten tot de waarde weer normaal is.
Ik raad je wel aan om het magneet ventiel te vervangen, en het liefst door een goed merk, als je dit tegenkomt als er vissen in zitten heb je een groot probleem.
 
Dat je geen vissen hebt is dan een geluk bij een ongeluk.
 
Klikt je magneet ventiel wel als je de stekker erin stopt?

Je kan de slang ff loshalen bij de terugslagklep en dan het magneetventiel uit zetten en kijken of er nog CO2 uit blijft komen.

Weet niet waarmee jouw CO2 word geschakeld? Maar dat kan ook falen
 
Dankje voor de reacties!! Ik moest helaas weg dus hebb gedaan wat mij verstandig leek. Heb 25%water ververst omdat ik niet wist of het schadelijk was voor de rest van de bak.

Verder heb ik de co2 uitgezet. Wel even snel wat getest en ik denk nu dat het toch niet aan de magneetklep ligt. Deze klikt inderdaad bij in en uitschakelijk.

Kortom het ligt hoogst waarschijnlijk aan de tijdschakelaar. Helaas heb ik afspraken dus kan het straks pas nakijken.


Pffff wat een paniek, lang geleden dat ik me zo gevoeld heb hahah
 
Testje gedaan met de slang los om het magneetventiel uit te sluiten?
 
Ik ga vanavond een update doen in mijn foto topic, ik zal daar ook posten wat er nu uit het co2 verhaal is gekomen!!
 
Testje gedaan met de slang los om het magneetventiel uit te sluiten?

Ik kon het checken in de bellen teller :) zal het straks nogmaals controleren voor 100% zekerheid!! Heb de fles voor de zekerheid even dicht gedraaid zolang ik weg ben.
 
Zekerheid voor alles en zoals ik al zei zitten er gelukkig nog geen bewoners in.
 

Terug
Bovenaan