Wat is er nieuw

help problemen met dennerle ph-controler evolition de luxe en magneetventiel

flipper34

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
62
mensen wordt inmiddels een beetje radeloos van het volgende
heb zoals ik de titel beschreven een mooie ph-controler daar schakel ik het magneetventiel mee tussen een bepaalde waarde
nu heb ik dat ding sinds 28-05-2014 draaien en heb inmiddels 3 magneetventielen versleten dingen werken een paar weken prima en dan branden ze door maken dus kortsluiting zekering van de ph-controller er uit
als ik dan het magneet ventiel rechtstreeks op 220 volt zet slaat de aardlek er uit

heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is

groet
jaap

ps er bij opgemerkt dat als ik de magneetventiel laat schakelen via een schakelklok er niets aan de hand is blijft gewoon zijn werk doen

Ja, mijn magneetventiel doet het ook gewoon op een tijdsklok, en zo'n ph controler heb ik niet, ik heb een co2 indicator in de bak hangen.
Je zou dus zeggen dat er iets dan niet goed zit tussen de ph controler en het magneetventiel, iets maakt niet zomaar kortsluiting.
Maar wat en hoe :S

Zal er wel iets fout gaan in je pH-controller..

astrid j en @Tom ja das nu net het probleem waar ik achter probeer te komen wat gaat er fout
heb zelf een een paar metingen verricht op de 220volt uitgang van de controller geeft geen piek spanning of andere rare dingen
dus vandaar mijn vraag stelling in de hoop dat iemand dit bekend voorkomt

heb ook inmiddels contact gehad met Dennerle die zijn dit ook nog nooit tegen gekomen
heb wel geheel kosteloos een Dennerle magneetventiel opgestuurd gekregen is toch wel schappelijk vind ik
wat mij op valt is dat bij ventiel de spanning naar dc wordt omgezet dus dc gestuurd wordt de andere drie waren rechtstreeks ac aangestuurd
ben benieuwd of het nu goed gaat

we wachten af

groet
jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan