Wat is er nieuw

Help te hoge No3 en No2

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Hoe kan je de No3 en No2 waarden het beste en snelste verlagen en hoe komt deze zo hoog ineens.

Heb al 50% water verwisselt en nitrivec erin gedaan maar de waarden zakken niet snel genoeg

Eh niemand? is toch gevaarlijk voor men vissen of niet

Volgens mij is het enigste wat je kunt doen: Waterverversen en nitrivex. En dat heb je beide al gedaan.

Heb je er al vis in? hoe groot is je bak? hoe lang draait het aquarium met water en planten?

Er zit al een week vis in en planten. Is 125 L aquarium draait nu toch al sinds een jaar of hoe bedoel je?

Hoe hoog zijn die waarden nu en hoe kunnen die opeens "hoog" zijn?
Is je filter schoon en geeft die goede uitstroom? Rot er iets in de bak?
Allemaal zaken die het zouden kunnen veroorzaken. Nu eerst blijven verversen.

ik bedoelde of je de bak goed ingedraaid hebt. Je zegt dat de bak een jaar draait, maar dat er sinds een week planten en vissen in zitten? Welke is het?

Ik lees dat je net een nieuwe externe pomp hebt aangesloten? werkt deze wel goed? heb je het interne filter nog in gebruik?

Vandaar ook dat ik vroeg of die filter wel schoon is want ook daar kan de boel "verstopt" zitten en het water vervuilen.

foto's en filmpjes zeggen meer dan 1 woord KennesE. als je de mogelijkheid hebt, doen.

ik zet zit ook met een tehoog No3. ben nu elke dag zo'n 40 water wissel aan het doen. ben er bijna🙂

Ik ben benieuwd hoe hoog de waarden van de TS zijn. Soms gaat men al hals over de kop iets doen terwijl de waarden best nog acceptabel zijn namelijk.

Klaske zei:
Ik lees dat je net een nieuwe externe pomp hebt aangesloten? werkt deze wel goed? heb je het interne filter nog in gebruik?

Dit is wel een belangrijke vraag!

Misschien het interne filter te vroeg eruit gehaald.

Uit ervaring weet ik dat een nieuwe pomp enten echt niet zo snel gaat.
4 weken is zeker wel het minimum.

Zover ik begreep zit de oude er nog wel in. ik zou ook zeker 4 weken wachten zoals marcel al aangeeft. beter iets langer dan te kort zou ik zeggen.

De interne zit er nog in,
Heb nog wat water gewisseld en met een testlab opnieuw getest. Raar dat de strips veel hogere waarden geven dan de chemieset .

Momenteel staan de waarden als volgt:
Temp. 26�c
Ph. 7-7.5
GH. 10
Kh. 7
02. 5( wat laag maar voeg nu wat extra toe)
NH4. 0
No2. Eerst 1.5. Nu naa waterwissels en nitrivec en toxivec 1
No3 is volledig gezakt naar 0 naa de wissels
PO4. 0,4
Fe. 0,5
Cu. 0

CO2 bemesting via drukfles en taifun

Bak draait al min. 1 jaar eerst goudvissen, deze doorgegeven en nadien opnieuw opgestart, nu dus met guppy's en Platy's
Heb mijn filter wat propergemaakt meet een darm en er zat toch inderdaad vuil in. Ik wil sowieso overschakelen naar de externe want vind dat de filter steeds minder presteerd
Bak lijkt nu al meer stabiel, maar maak me wat zorgen rond No2, volgens bijsluiter zou deze onder 0,5 moeten zij, morgen nog wat waterwisselen en hopen dat de nieuwe filter aanslaat.

De no2 moet 0 zijn in een bak. Een iets hogere waarde is tijdelijk niet erg maar dat moet echt zakken. Misschien is een vuile filter de oorzaak geweest. Strips zijn nooit echt nauwkeurig hoor.

Momenteel staat alles terug op nul qua No2 , de vissen lijken ook gelukkiger nu mijn tweede filter in bacteriecultuur heeft gehad

Dankjulliewel, maakte mij echt zorgen

Mooi dat de no2 al 0 is maar hou het wel even in de gaten hoor.

Zie in een ander topic dat je bezig bent met de boel veranderen en dat is op dit moment niet zo handig natuurlijk.

Hoe bedoel je? Al het vuil is er nu zeker uit, waarden blijven stabiel, zelfs de No2 staat op 0 nu

Hoe kan no3 nu op 0 zitten? Dat is normaal tussen 20-25.

No2 zegt hij, geen No3.

Klopt dat heb ik ook gelezen maar ook dat de no3 volledig was teruggezakt naar 0. Staat in het bericht waar alle waterwaarden vermeld staan.

Dat de no2 0 is dat is prima maar de no3 moet geen 0 zijn.

Die zal nog wel terug strijgen omdat er nu meer planten inzitten

Hoe gaat het nu met je no2 en no3 in de bak??

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan