HELP!!! vis sterfte


H

heeren

Guest
Goede middag mensen. Ik zit met mijn hande in mijn haar mijn lievelings vis een labeo man is van gezond naar de dood gegaan in 4 dagen tijd. Gistere overleden.. ik balen maja.. kom ik net van het werk en zijn er 2 van de 3 indyse modderkruips over leden. Nu valt mij ook al op dat mijn maantje afwijkent gedrag toont.. waterwaardes zijn goed alleen gloor iets te hoog maar dat is altijd is ook maar minimaal.. wat kan het zijn?? Wil niet nog meer vissen kwijt..
 
Kan je wat meer informatie geven? Bakmaat, visbestand, waterwaardes, een foto van de bak. Was er wat aan de labeo en de andere vissen te zien voor en/of na de dood?
 
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1217729 dit is mijn info plus mijn bak.. zitte 2 maanjes in 8 corydoras 5 vuurneons 5 koperzampjes 5 bijlzalmpjes en 1 modderkruiper. 240 liter met 900i jbl filter. Filter over watte en koolstof en bacterie pijpjes waterwaarders zijn goed specifiek kan ik nu nog niet vertellen.. allemaal in het midden van de geadviseerde waarders..
 
Heb je gelijk water ververst?
Dat is wat je altijd gelijk moet doen.
En zuurstofsteen erin hangen.


Hoezo,chloor. zit dat bij jullie in het kraanwater?
Zou dat erin zitten,dan vervliegt dat in korte tijd.

het midden van de geadviseerde waarders..????? Dat is vaag gezegt.
Graag de echte waardes, Jesse.
 
Waterwaardes gemeten..
no3-10
no2-0
Gh-8d
Kh-6d
Ph-8, 0
cl-1, 0
Gemeten met tatra test 6 in 1
En ik heb accuut het water voor 50% ververst voor de dood van mijn labeo.
 
Zo'n striptestje dus? dat verklaart meteen waarom je chloor meet, die teststrips zijn enorm onbetrouwbaar en wijken behoorlijk af van de werkelijkheid. Druppeltests zijn stukken nauwkeuriger naar mijn mening.
 
Meet jij ook Chloor eens onder de kraan.
 
Jah.. oke nauwkeurig is anders maar met die gevens heb ik mijn water laten teste bij een aquawinkel en water kwaliteit was goed.. dus dasr is eigelijk niet veel in verandert.. maar waarom de sterfte in een keer?
 
Kan zijn dat je NO2 wel erin zit maar je niet weet wegens onnauwkeurig meten, wat is je NH3/NH4?
 

Terug
Bovenaan