Wat is er nieuw

Help wat hieraan te doen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter MissSol
  • Startdatum Startdatum
M

MissSol

Guest
Gister ontdekte ik bij een van mijn visjes een vreemd plekje op het lijf, leek een beschadiging maar sinds vandaag twijfel ik omdat de staart er nu ook rafelig uitziet met witte vlekjes en ontdek net ook dat er nog een visje is met witte vlekjes in de staart.
Ik heb geprobeerd het op de foto te krijgen. Wat denken jullie dat dit is? Kan dit vinrot zijn en wat is de beste behandeling?

Dit is mijn 'kneusje' bij wie ik gister het plekje op het lijf ontdekte, helaas niet op de foto te krijgen.
NnESXqRNGyRSl8RLV046ftpuPzy98dFZ.jpeg
image by misssol, on Flickr

En dit is de ander, deze heeft altijd al een stukje dubbel geklapte staart maar die witte vlekjes normaal niet.
NnESXqRNGyRSl8RLV046ftpuPzy98dFZ.jpeg
image by misssol, on Flickr

Zou het geen witte stip kunnen zijn?
Misschien even foto's in google vergelijken met de vlekjes op jouw vissen.
Daar het ook op het lichaam zit, denk ik niet meteen aan vinrot. Zijn er ook rode aderen zichtbaar in de staart?

Nee geen rode aderen te zien. Vandaag lijkt het wel ook wel weer iets minder, verder merk ik niks geks aan de vissen.

Zouden ze gepaaid kunnen hebben? Lijken mij een soort vinbreukjes (breukjes in de vinstralen), dit zie je vaker na
wild paaigedrag. Over het algemeen heelt dit vanzelf weer.

Uhmm paaien? Die van mij willen alleen maar vreten de hele dag hoor, daar hebben ze helemaal geen tijd voor!

😀 Heel herkenbaar!
Als je het idee hebt dat het vanzelf al minder aan het worden is, zou ik het gewoon nog even aankijken.

Bedankt voor de tips, het lijkt idd al minder te worden dus doe niks en houdt het goed in de gaten.

Precies wat ik wilde zeggen gewoon even aankijken en niet meteen vanalles erbij gooien aan medicatie en dan ook pas als je echt weet wat het nu is.
Even extra keertje verversen en even aankijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan