Wat is er nieuw

Help wat is dit????

• Onderwerp starter Onderwerp starter K@ren
  • Startdatum Startdatum
K

K@ren

Guest
Dit zit op mijn ruit van mijn aquarium.

Het is een 80 cm aquarium, 2 sluierstaarten, 3 slakken met eheim buitenfilter.
Het zijn er inmiddels 3!

63715_700129946744574_626988926073227308_n.jpg

Hi! Ja na zoeken op dit forum ben ik er idd net achter!! Moet ik er iets mee?

Is een beetje het verhaal zoals met andere slakken,als ze veel eten in de bak hebben kunnen ze tot een enorme groep uitgroeien.
Hier drukte ik ze altijd dood als ze op het glas zaten.

Ik heb er net een paar weggezogen (beetje wrikken) en alles met heet water gereinigd.
Thanks!!!

Waarom doe je dat? Karen? Ook slakken hebben nut in een aquarium.

En ,met heet water gereinigt???? Wat?

Meeste slakjes zijn niet echt een probleem als je het een beetje in de hand weet te houden.

hahaha Bertus, ik moet even om je lachen, want ik begrijp je wel. Ik heb ze weggezogen voordat ik wist dat het kapslakjes waren. Ik moet toegeven het staat een beetje raar beschreven boven!
Ik heb mijn schoonmaakspullen gereinigd met heet water, verder niets hahahaa dan is het gelijk dag bacterien in mijn pomp en aquarium!
Mijn pomp draait net 1 maand dus die hoef ik nog lang niet schoon te maken!

Zo zou je bijna denken dat het wat anders is idd maar zijn verschillende varianten oid want als je Acroluxus lacustris googled en op afbeeldingen drukt zie je een hoop slakjes die sprekend op die van Karen lijkt.
Staan ook stukjes tussen van verschillende garnalenforums op want is een slakje wat vaker in garnalenbakjes te vinden is.

Ja, waarschijnlijk kapslakje, zit een plaag van in mijn garnalenbak, leven ook in de bodem dus krijg ik er moeilijk uit.
Als ik jou was zou deze er uit halen en bv. de posthoorntjes etc. een beetje in bedwang houden. Deze slak is ook bijna doorzichtig dus op sommige planten zie je ze ook bijna niet.

Kleine slakjes kapot drukken en in de bak laten. Vinden de meeste vissen heerlijke hapjes !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan