Wat is er nieuw

Help wat is er met het mos?

Aqua-fan

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2023
Leeftijd
36
Help! Wat is dit in mijn mos? Het mos heb ik 2 weken geleden verplaatst van voorin het aquarium naar achterin. Nu sinds 1 week een soort wittige waas erover heen. Het slaat ook over op de plant die er naast staat, zie foto. Andere mos aan andere kant aquarium heeft het niet. Kunnen zeggen wat het is en wat ik eraan moet/kan doen?

Bijlagen

• 20250429_162914.jpg
    20250429_162914.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 19
  • 20250429_162920.jpg
    20250429_162920.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 19
  • 20250429_163035.jpg
    20250429_163035.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 18
Zou denken schimmel, misschien van voer wat er terecht is gekomen. Als het schimmel is verdwijnt het 9 van de 10x vanzelf. Eventueel even uitspoelen onder de kraan en terugplaatsen, kan voor de meeste mosjes geen kwaad zolang de straal maar niet te hard staat dat je alles kappot maakt.

Zou denken schimmel, misschien van voer wat er terecht is gekomen. Als het schimmel is verdwijnt het 9 van de 10x vanzelf. Eventueel even uitspoelen onder de kraan en terugplaatsen, kan voor de meeste mosjes geen kwaad zolang de straal maar niet te hard staat dat je alles kappot maakt.
Tips om uit te spoelen? Hier zitten altijd mn garnalen in verstopt inclusief jongen ben ik bang

Ik vindt de foto niet echt heel duidelijk om het goed te kunnen zien.

Ik vindt de foto niet echt heel duidelijk om het goed te
Ik zal straks als licht van aquarium aan is proberen nieuwe foto's te nemen. Hopelijk dan wat duidelijker

Misschien even voor bij het raam zetten want dat scheelt een boel denk ik.

Nieuwe foto

Bijlagen

• 20250430_130517.jpg
    20250430_130517.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 6
Misschien even voor bij het raam zetten want dat scheelt een boel denk ik.
Bedoel je aquarium bij raam zetten? Zoja. Dat gaat een beetje lastig, is een aquarium van 240 liter 🤗

Haha, nee het mos staat nu achterin zeg je en als je dat even voorin de bak legt dan is een foto duidelijker denk ik ;))

Haha, nee het mos staat nu achterin zeg je en als je dat even voorin de bak legt dan is een foto duidelijker denk ik ;))
Haha duidelijk. Heb nieuwe foto gestuurd. Zie 2 berichten hierboven, is die duidelijker?

Ja beter te zien maar toch vindt ik het moeilijk om te zeggen waarmee je te maken hebt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan