Wat is er nieuw

Help! Wat is er met mijn sluierstaartvis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ingelovee
  • Startdatum Startdatum
I

Ingelovee

Guest
Hallo,

Sinds een paar dagen lijkt het wel of een van de vissen zijn eigen darm aan het "uitpoepen" is. Het begon eerst met een klein doorzichtig/wit sliertje aan zijn achterste, maar inmiddels is die doorzichtige sliert bijna twee keer zo lang als de vis (!).

In combinatie hiermee is diezelfde vis plotseling heel erg opgezwollen en dik, het lijkt wel alsof hij allemaal lucht binnenhoudt.

HELP!

Foto, hoe groot is je aquarium, waterwaarden, wie zitten er nog meer in het aquarium?

Hij zou weleens verstopt kunnen zijn. Eet hij nog wel? Probeer anders
eens of hij doperwtjes (zonder velletje) wil eten.

Staan zijn schubben open? Want dan kan het ook nog buikwaterzucht zijn, en hier is vaak weinig meer
aan te doen.

Het lijkt op wat ik ook een keer had met een vis, die heb ik toen even apart gezet op kraanwater (elke dag verversen) + zuurstofsteentje of plantje. Ik heb hem toen 2 dagen even niet gevoerd en daarna inderdaad doperwtjes gegeven, toen poepte hij alles uit en was het weer goed.
De reden waarom ik hem apart zette, was zodat ik de andere vissen in de bak wel gewoon nog door kon voeren op deze manier.

Weet niet of dit voor jou ook zou werken, maar je zou het altijd kunnen proberen..

Een foto zou inderdaad eerst ook wel even handig zijn!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan