Wat is er nieuw

Help wat zijn dit voor kleine beestjes????

• Onderwerp starter Onderwerp starter emteha
  • Startdatum Startdatum
E

emteha

Guest
Hallo allemaal,

misschien dat iemand mij kan helpen!
Heb sinds vier weken mijn Nano bakje aan het indraaien, alles gaat goed tot eigenlijk gisteren maar heb nu iets waargenomen wat ik niet eerder in mijn bakje heb gezien.
Kleine witte beestjes die de helft van 'n speldenknop groot zijn! Het zijn er honderden!
Enig idee wat dit kan zijn en zijn ze ook gevaarlijk voor in mijn bak?
Ik heb er nog geen vis of garnaal in gehad! Wel drie Helena slakken.
Alles nieuw aangeschaft, planten zitten er drie en 'n halve week in en doen het goed.
Temp 20*
pH 7 Kh 7 Gh 8 NO2 0 NO3 0 dit is zes dagen geleden getest.

Wil vanavond weer het water gaan verversen voor 40%.

Hierbij 'n klein filmpje van mijn 'rare en onbekende' beestjes!!!! (links beneden in de hoek)

YH8NvGrUt173HffFXH8VAOoouLPIocGG.jpeg

Hopelijk dat iemand mij kan vertellen wat te doen!!!

Doe eens een close-up? Hebben ze pootjes? Zwemmen ze ook vrij door de bak?

Hoi,

ik meen dat dat iets van springstaartjes (weet even die andere naam niet meer)zijn (1 groter bolletje met aan 1 kant 2 kleine bolletjesachtige dingetjes). Zoek maar eens in het topic over plagen, daar staan die kleine beestjes ook tussen (wordt graag door vissen gegeten en zijn niet gevaarlijk voor garnalen).

M.v.g.

Springstaartjes zitten toch vooral op het wateroppervlak.

Bij mij zaten ze voornamelijk beneden in 1 hoek/aan 1 kant, of cyclops? (ik kan het filmpje nu niet meer zien op de 1 of andere manier, dus kan niet nog eens kijken).

Het lijken mij watermijten, welk soort is niet e bepalen op dit filmpje. Hebben ze 8 pootjes? Waarschijnlijk zijn ze zo weg, als je er vissen in zet.

Geldt ook voor cyclops.. worden zo opgevroten.
Springstaartjes zie je dacht ik inderdaad alleen op het drijfgroen? Tenminste.. bij mij wel.
Denk dat je je er geen zorgen over hoeft maken in ieder geval.

Hallo en dank voor jullie snelle reactie.

Op de vraag of ze pootjes hebben....... dat kan ik met het blote oog niet zien, ze zijn zo verdomde klein!

Het grappige is, ik gebruik 'n klein hoekfiltertje met uitloop. Ik heb het filtertje eens uitgezet zodat de uitloop ook stopt.
Na 'n tijdje gingen die kleine beestjes meer door de bak 'zwemmen'!
Nadat ik de filter weer had aangezet kwamen ze weer allemaal samen in 'hun' linker hoek!!

Bengel: inderdaad zitten ze in ��n hoek (Links onderin aan de voorkant)

Wat ikzelf eigenlijk heel raar vindt.......hoe komen deze beestjes nou in mijn Nano bakje???

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan