help, welk filter??


A

amber1982

Guest
hoi allemaal.
ik heb sinds een tijd een heel mooi Jewel aquarium van 270L staan, helaas al heel wat opstart problemen gehad..
nu heb ik hier (blijkbaar) een te klein eheim filter onderstaan, helaas verkeerd geinformeerd :(
dus nu moet ik een ander filter maar WELKE??? er zijn er zoveel..... help me alsjeblieft.....
alvast heeeeeel erg bedankt!!!!
 
zoeken naar een filter groter dan of gelijk aan 600 Ltr/hr moet voldoende zijn.

Zijn er genoeg te vinden van superfish, Eheim, Tetra enz.
 
ik dacht zelf aan de eheim 2426 is dat wat..... ik ben nog niet zo lang bezig en ben ooknog niet zo thuis in de aquariums en toebehoren... sorry
 
Er zijn meer dan zat mensen die zweren bij Eheim. 2426 is groot genoeg voor je aquariumformaat.
Alternatieven zijn o.a. JBL e901 en Eheim 2217. Nadeel van de 2217 ten opzicht van de JBl en de 2426 is dat deze niet een aantal manden heeft, maar een grote cilinder. Als je daar eens bij het onderste filtermateriaal moet zul je eerst de rest eruit moeten halen. Bij de andere filters til je gewoon een paar mandjes op.

~ Ivo
 
Wat voor vissenbestand?
Zit het interne filter er ook nog in?
Juwel van 270 liter bestaat dat wel?
260 of 300 ken ik wel.

Groet Pauolo
 
er zwemt helaas niet zoveel in ivm een aantal tegenslagen, de garnaaltjes hebben de overhand momenteel haha. helaas ben ik ook erg slecht in de officiele benamingen (ik schaam me diep... hier komt het: wat vuurneons, wat tetra's, 1 ciclide, en 2 soorten klein blijvende "algeneters", een berg slaketende slakken en een hele berg garnaaltjes (met jongen)
 
een intern filter zit er nu niet in, maar ik zal deze er tijdelijk bij hangen
 
Je hoeft je nergens voor te schamen hoor. We zijn allemaal niet alwetend begonnen ;).
 
bedankt!! dat is fijn om te horen!!
 
ik twijfel tussen eheim 2426, jbl e1500 en tertratec ex1200..... is dit wat??
ik hoor graag jullie mening.....
 

Terug
Bovenaan