Wat is er nieuw

Help

• Onderwerp starter Onderwerp starter RonG
  • Startdatum Startdatum
R

RonG

Guest
Hallo,

Ik had vandaag alles getimed om mijn aquarium in te richten waaronder een bonzai boompje wat ik met anubias nana bonzai wilde doen. Maar nu zie ik dat ik 11 x de verkeerde plant heb besteld.
Zitten ook geen kaartjes bij en ziet er bijna allemaal hetzelfde uit.
Is er iemand die kan zien wat wat is aan de plant?
11 x Anubias nana "mini"
1 x Anubias coffeefolia x Anubias Gold Coin
1 x Anubias coffeefolia
Hier heb ik het vandaan, en staan ze allemaal op een rijtje:

https://www.aquarium123.nl/website/index.php?Show=Search&KeyWord=anubias

En het belangrijkste, wat moet ik met die 11 verkeerde? Kan ik die gewoon gebruiken voor bonzai boompje, of groeit dit nog veel groter?

Hier een foto van het hele zooitje, de 2 die boven aan staan zijn de 2 andere zo te zien maar wat is wat?
10ht3ra.jpg

1127oz7.jpg

Hoop dat iemand me z.s.m. iets van de 2 vragen wat weet.

Groetjes Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heb je de gewone Anubias nana besteld. De coffee folia en coffee folia x gold coin pik ik er helaas niet uit.
Heb je gee pakbon waar op staat wat je besteld hebt en geleverd hebt gekregen? Evetueel is dit ook nog te zien via de bestelhistorie op een website, sommige webwinkels bieden die service.

De verkeerd bestelde zullen zeker nog groter groeien, het blad zal niet veel groter worden maar het rhizoom wordt langer dus je zult meer blad gaan krijgen.

Bedankt voor je reactie.
Dit is de pakbon, en dat bedoel ik met ik krijg niet wat ik zie.

2q3xeo3.jpg

Heb hem nog gevraagd is dit die met dat hele kleine blad om je eigen bonzai boompje te maken? Ja....
Niet dus € 40,- aan planten voor niks gekoch, heb het er maar opgebonden. Ziet er nu nog leuk uit maar dat zal wel niet lang duren dan.
Maar die andere 2 vergoed i maar mooi als het niet is wat er op de pakbon staat.

Maar even het belangrijkste is dit niet wat er boven aan de pakbon staat die 11 stuks (dus niet de mini versie)? Op de site ziet het er heel anders uit.

Wat jij hebt besteld is de Anubias Nana Mini.

De anubias die jij wilde hebben heet Anubias Nana Bonsai

Zie https://www.aquarium-planten.com/shop/5/anubias-nakweek-nl/16

Helaas heb ik ook geen goede ervaringen met aquarium123
En ik heb andere leden ook gehoord dat hij het allemaal niet zo nauw neemt.
Ik moet nog altijd geld terugkrijgen van een verkeerd visnetje wat ik heb besteld (is al maanden terug).

Ja klopt is ook mijn fout grotendeels natuurlijk. Maar ik ben er ook niet tevreden over, zo'n iemand hoort te luisteren en je te helpen.
Denk een jong iemand met wel een mooie website (dat dan wel) die alleen maar aan de centjes denkt.
Ik heb 2 x aangegeven dat ik er een bonzai boompje van wilde maken, en vroeg of die blaadjes heel klein waren en bleven zoals je op de foto ziet op zijn site en of dit de juiste was voor bonzai boompje, ja ja ja....
Heb nu een mega bonzai boom, gelijk mijn halve aquarium vol, en € 40,- aan planten kwijt, moet er nog 5 weg gooien ook.
Mos moet je er helemaal niet bestellen, zelfs java moss komt bruin en half dood aan, das toch echt het mosje wat bijna overal tegen kan en til je die pluk op zaten er 2 wormpjes en 1 slakje tussen.. Zo'n iemand verpest het voor de rest van de wel goede webshops.
Nou ja geen aanrader dus. Mocht er nog iemand zijn die anubias wil hebben...

Je hebt helemaal gelijk, als je advies vraagt en dan dit krijgt opgestuurd dan is dat op zijn zachts gezegd niet handig.

Als je nog eens plantjes wilt bestellen dan zijn er hele goede ervaringen met deze twee sites:

aquarium-planten.com
aquaplantsonline.nl

Je overgebleven anubias plantjes zou je kunnen aanbieden in het speciale topic daarvoor.

Ja klopt is ook mijn fout grotendeels natuurlijk. Maar ik ben er ook niet tevreden over, zo'n iemand hoort te luisteren en je te helpen.
Denk een jong iemand met wel een mooie website (dat dan wel) die alleen maar aan de centjes denkt.
Ik heb 2 x aangegeven dat ik er een bonzai boompje van wilde maken, en vroeg of die blaadjes heel klein waren en bleven zoals je op de foto ziet op zijn site en of dit de juiste was voor bonzai boompje, ja ja ja....
Heb nu een mega bonzai boom, gelijk mijn halve aquarium vol, en € 40,- aan planten kwijt, moet er nog 5 weg gooien ook.
Mos moet je er helemaal niet bestellen, zelfs java moss komt bruin en half dood aan, das toch echt het mosje wat bijna overal tegen kan en til je die pluk op zaten er 2 wormpjes en 1 slakje tussen.. Zo'n iemand verpest het voor de rest van de wel goede webshops.
Nou ja geen aanrader dus. Mocht er nog iemand zijn die anubias wil hebben...

Ik zou er een review over schrijven hier.

https://www.aquaforum.nl/forums/aquariumspeciaalzaken-en-webwinkels.28/

De plantjes die je teveel hebt kun je hier aanbieden.

https://www.aquaforum.nl/forums/aangeboden.3/

Gewoon in water zetten op de vensterbank. Dat houd ze wel even.

Webwinkels lijken erg goedkoop, maar op deze manier niet.

Planten wil ik altijd zelf uitzoeken, en zien hoe ze er bij staan.

Hier in de LFS wordt wekelijks ook een hoop planten weggegooid. Gewoon omdat ze er niet meer verkoopbaar uitzien.
Tja een webshop, kan ze wel nog verkopen. De foto van het plantje blijft mooi....

Planten wil ik altijd zelf uitzoeken, en zien hoe ze er bij staan.

Klopt idd helemaal, helaas ben ik erg beperkt in vervoer en ik begin net. En hier in de buurt zijn niet zoveel grote speciaal zaken, meer Ranzijn en tuincentrums enzo, daar heb je niks aan. Maar ik begin net, vandaar dat ik het hem vroeg of het de goede was.
Daarvoor ook al een anubias gekocht bij hem en die was al 37 cm hoog..
Lekker, wil de plantjes zelf zien groeien (na enige tijd natuurlijk).
En hij is best goedkoop, maar heeft 0 op voorraad dus denk dat i ergens voor een dump prijs een hele partij afdankertjes krijgt.
Is dat op krijgt i normaal, iets in die trend iig. Zal zo eens kijken wat ik ermee ga doen, de meeste had ik al uit het potje gehaald en in die boom gelegd om te kijken hoeveel ik er nodig voor zou hebben helaas. Bedankt voor je tips in ieder geval, denk dat ik gewoon die hele boom maar aan bied, in een grote bak zou het er best leuk uitzien, en zitten aardig wat man uren in, alles erop binden met fluorocarbon draad, resultaat:
35cebs2.jpg

acfk1x.jpg

Aquarium is nog lang niet af, maar moest er op een gegeven moment wel water in gooien, maar zoals je kunt zien staat mijn hele bak nu gelijk vol en valt er nergens meer licht. Misschien leuk voor in een grote bak. O en die revieuw komt er wel idd.

Dank je wel, ben er zeker 5 uur mee bezig geweest. Eerst gekeken hoeveel er ca in moest en plantjes van groot naar klein gesorteerd.
Vervolgens al die glaswol zooi eruit gehaald (en dan ook echt alles"99%"), je had me hier bezig moeten zien 5 pannen om me heen en een grote schoonmaak emmer die ik alleen voor aquarium gebruik waar ik die boom steeds in doopte. Had ook nog een flink stuk kien hout wat aangekleed moest worden. Helaas heeft i wel een groot oppervalk nodig. Afijn zonde van al het werk/tijd en geld, vind hem zelf ook wel leuk maar ja.

Ik heb planten bij de lfs vandaan, maar ook van de twee hierbovengenoemde webwinkels en zelfs één die ik kocht bij Ranzijn.
Ze doen het allemaal even goed.

Tijd voor een grotere bak zou ik zeggen 🙂

Heb je pb gestuurd

Mijn ervaring met planten via de webshop (APO) is juist zeer positief. Vers van de kweker, groter en voller dan in de LFS en (veel) goedkoper.

Mijn ervaring met planten via de webshop (APO) is juist zeer positief. Vers van de kweker, groter en voller dan in de LFS en (veel) goedkoper.
Mee eens! Helaas zit er blijkbaar veel verschil in webshops en zorgen sites als deze voor slechte reviews over online shops

Laatst bewerkt door een moderator:
APO: AquaPlantsOnline
LFS: LocalFishStore

Trouwens, prachtig boompje heb je gemaakt!

Bedankt voor je compliment, zit te denken hem in mijn grotere bak te doen e.v.t. maar ben hem liever kwijt.
Ahh oke ik heb het hier over Aquariumplants123.nl
Denk dat dat een andere is.

Klopt, zijn 2 andere sites. apo is een goeie site om planten vanaf te halen. Werd vergeleken met de site waar jij ze van af hebt gehaald

Had ook dit plantje gekocht: Utricularia graminifolia
Moest ik de zooi eruit spoelen en met een sate priker in de grond...
Net een confetti gun die af ging maar dan met tig groene sprietjes.
kun je paar 100 mini sprietjes eruit vissen, ben er ff helemaal klaar mee.
IMG_20170904_152121.jpg

Had ook dit plantje gekocht: Utricularia graminifolia
kun je paar 100 mini sprietjes eruit vissen, ben er ff helemaal klaar mee.

Tja, over de rest van je fout gelopen bestelling ga ik me niet uitspreken maar dat de Utricularia uiteenvalt en eventueel zelfs wegsmelt na één of twee dagen dat is alleszins niet de schuld van je leverancier.
Zeker de in vitro versie is extreem moeilijk tot bijna onmogelijk te hanteren/ in leven te houden.
Als je ergens een niet-in vitro exemplaar kan vinden heb je iets meer kans maar zelfs dan blijft dit een hele uitdaging om te planten en om aan het groeien te krijgen...

Als het lukt is het wel een ware streling voor het oog...
Na drie of vier versies van verschillende dealers heb ik het alleszins opgegeven (tijdelijk toch ;))

Edit: Je boompje is verder wel goed gelukt vind ik, hoor!

Ja werd geleverd met bruine soort pasta (voeding natuurlijk), die moest je eraf spoelen en met een prikkertje in het substraat duwen stond er. Appeltje eitje denk je dan toch?
Probleem is gewoon dat je vaak hele andere foto's ziet dan wat je in werkelijkheid krijgt.
En sommige zetten er veel info bij de ander weer niet. De 1 geeft je moeilijke planten mee de ander geeft aan dat het een lastig plantje is, zelfde geld voor vissen en de hoeveelheid. Hier kan de verkoper ook niks aan doen. Hij heeft zich overigens prima opgesteld en heeft voor mij voor € 20,- incl verzending 11 bonsai plantjes vervanging en die andere plant word ook vervangen voor iets anders. Word morgen opgestuurd. Zij ook tegen hem dat het vooral mijn fout was en dat we langs elkaar heen hebben zitten denken. Maar wel dat het advies niet klopte. En hij had er begrip voor en kon zich het gesprek nog herinneren.
Maar goed, fijn dat goede service nog bestaat en hij zich zo sportief opstelt, dat mag ook gezegd worden. Hij moet uiteindelijk niks natuurlijk.

Toch keurig opgelost als ik het zo lees.:thumbs:

Ja 11 plantjes voor die € 20,- incl verz en dat andere vervangend plantje.
Goedkoper ga ik het niet krijgen. Zeer blij mee, alleen zonde dat ik er veel weg moet gooien.
Maar kan ik eindelijk mijn 2e aquarium af maken voor puffer visjes.

Netjes opgelost uiteindelijk.

Ik zou die andere niet weggooien, weet zeker dat je er iemand heel blij mee kunt maken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan